آفتاب

دادگاه سعودی یک اسلام گرا را به هشت سال زندان محکوم کرد

دادگاه سعودی یک اسلام گرا را به هشت سال زندان محکوم کرد

تهران - ایرنا- خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد :دادگاه سعودی روز یکشنبه یک اسلام گرا را به اتهام تحریک اعتراضات ، به تمسخر گرفتن پادشاهی و انتقاد از سازمان امنیتی در شبکه توییتر به هشت سال زندان محکوم کرده است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض ، فهدالبکران سخنگوی وزارت دادگستری عربستان گفت : این متهم که هویت وی ذکر نشده است در ارتباط با برانگیختن ˈ خانواده های کسانی که به دلایل امنیتی دستگیر شده اند به اعتراض از طریق ارسال توییت و پخش ویدئو در شبکه یو تیوب ˈ محکوم شده است .

وی افزود : دادستانان همچنین دریافته اند که شخص متهم در ارتباط با ˈ تمسخر ملک عبدالله ، علمای سعودی و قوه قضائیه و همچنین انتقاد از سازمانهای امنیتی به دلیل دستگیری ˈ مروجان ایدئولوژی افراط گرایانه گناهکار است.

علاوه بر محکومیت زندان ، دادگاه سعودی به مدت هشت سال وی را از مسافرت و کار در رسانه های اجتماعی منع کرد.

نیروهای امنیتی پیشتر این متهم را به همراه عده ای دیگر به دلیل اتهامات مشابه دستگیر کرده ولی بعدا آنان را پس از امضای تعهدی در مورد عدم شرکت مجدد در چنین فعالیت هایی آزاد کرده بودند.

این حکم درست دو روز پس از آن صادر شد که وزارت کشور سعودی لیستی از گروههای به اصطلاح تروریستی منتشر کرده و اخوان المسلمین ، جبهه النصره و گروه امارت اسلامی عراق و شام ( داعش ) را در این لیست قرار داد.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N171158

وبگردی