آفتاب

مشارکت ایران در نمایشگاه خیریه بین المللی باکو

مشارکت ایران در نمایشگاه خیریه بین المللی باکو

باکو-ایرنا- نمایشگاه خیریه بین المللی جمهوری آذربایجان با حضور فعال ایرانیان و شرکت 20 کشور، در محله تاریخی ˈایچری شهرˈ باکو برگزار شد.

این نمایشگاه که روز یکشنبه به ابتکار انجمن همسران سفرا و دیپلمات های مقیم باکو و به منظور جمع آوری کمک های مالی برای امور انساندوستانه برگزار شده بود، با اجرای برنامه های مفرح از سوی نوجوانان هنرمند آذری همراه بود.

در این ویژه برنامه فرهنگی و بشردوستانه ، همسران دیپلماتهای بیش از 20 کشور جهان از جمله ایران ،ترکیه، آمریکا ، روسیه ، جمهوری آذربایجان ،افغانستان ، سودان ، انگلیس ، ایتالیا ، فرانسه ، کره ،تاجیکستان، ازبکستان،اندونزی،لیتوانی،قرقیزستان و ایتالیا حضور داشتند.

در غرفه ایران آثاری از صنایع دستی از جمله خاتم کاری ، قلم کاری، ترمه دوزی و همچنین آجیل ایرانی به نمایش گذاشته شده بود که با استقبال گسترده بازدیدکنندگان و دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی مواجه شد.

کشورهای حاضر در این بازارچه خیریه بین المللی با عرضه نمونه هایی از صنایع دستی ، شیرینی جات و مواد غذایی که با خلاقیت و نوع آوری همسران دیپلمات ها همراه شده بود ، عواید حاصل از فروش این محصولات را به امور خیریه اختصاص دادند.

بازدید کنندگان این بازارچه بین المللی که اغلب اتباع کشورهای خارجی مقیم باکو بودند با حضور در غرفه ایران از حضور زنان ایرانی در فعالیت های انساندوستانه تقدیر کردند.

خاورم*1206* 1917
کد N171150

وبگردی