آفتاب

کشته شدن 40 تن در درگیری های یمن

کشته شدن 40 تن در درگیری های یمن

تهران – ایرنا – دستکم 40 تن در درگیری های سه روزه میان حوثی ها و افراد وابسته به عشایر یمن، همزمان با نزدیک شدن درگیری ها به صنعا پایتخت، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا، جنگجویان وفادار به قبیله حوثی که از سال 2004 بارها با نیروهای دولتی یمن درگیر شده اند، برای تحکیم تسلط خود بر شمال این کشور تلاش می کنند.

به گفته این منابع، در درگیری های روز جمعه و شنبه در استان الجوف در حدود 140 کیلومتری شمال شرق صنعا، پیش از آنکه میانجیگران دولتی موفق به برقراری آتش بس شوند، بیش از 30 تن کشته شدند.

مقام های دوطرف درگیری افزودند: در درگیری های روز یکشنبه در حمدان در حدود 30 کیلومتری شمال غربی صنعا نیز بیش از 10 تن کشته شده اند و درگیری ها هنوز ادامه دارد.

به گفته منابع قبایل محلی، حوثی ها که بیشتر بخش های شمال استان صعدا همجوار مرز عربستان سعودی و نزدیک الجوف را در اختیار خود دارند، همچنین روز یکشنبه یک ساختمان سه طبقه را که مرکز آموزش سنی ها بود، در حمدان منفجر کردند.

در همین حال، یک مقام محلی با درخواست از میانجیگران دولتی برای متوقف کردن این درگیری، در بیانیه ای که توسط رسانه های یمنی منتشر شد، هشدار داد که نبود تلاش برای این منظور، منجر به راه افتادن حمام خون خواهد شد.

به گفته منابع قبایلی، جنگجویان حوثی برای تضمین دسترسی از پایگاه خود در صعداء در شمال به صنعا، از شمال یمن وارد حمدان شده اند.

اما آنها گفته اند که قصد ورود به پایتخت را ندارند.

درگیری ها در شمال یمن در سال گذشته هنگامی اوج گرفت که حوثی ها، سلفی ها را در دماج به بکارگیری جنگجویان خارجی به منظور آماده شدن برای حمله متهم کردند.

اما سلفی ها گفتند: این بیگانگان دانشجویانی بوده اند که برای تحصیل آمده بودند.

این درگیری با پذیرش سلفی ها برای ترک منطقه، پایان یافت.

مترجمام**1486**1010
کد N171032

وبگردی