آفتاب
در گفت و گوی تلفنی با پوتین

کامرون خواستار مذاکرات مستقیم روسیه و اوکراین شد

کامرون خواستار مذاکرات مستقیم روسیه و اوکراین شد

لندن – ایرنا – ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه تلفنی با ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه گفت و گو کرد و خواستار انجام مذاکرات مستقیم میان مسکو و ˈکی یفˈ برای حل بحران جاری در اوکراین شد.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس گفت: کامرون صبح امروز به پوتین تلفن کرد و از وی خواست نسبت به کاهش تنش اقدام کند و از تشکیل یک گروه تماس که بتواند در نهایت به انجام گفت و گوهای مستقیم میان دولت های روسیه و اوکراین منتهی شود، حمایت نماید.

به گفته این سخنگو، نخست وزیر (کامرون) همچنین تصریح کرد که انگلیس به همراه آمریکا و شرکای اروپایی خود خواهان همکاری با روسیه برای یافتن یک راه دیپلماتیک درباره وضعیت اوکراین و شبه جزیره ˈکریمهˈ هستند.

ˈنخست وزیر تاکید کرد که ما حق همه مردم اوکراین را در مورد تعیین آینده خود به رسمیت می شناسیم. شرکت در انتخاباتی که برای اواخر ماه مه (اوایل خرداد) برنامه ریزی شده است بهترین راه برای رسیدن به این هدف است. جامعه بین المللی باید تلاش کند و اطمینان حاصل نماید که انتخابات آتی در اوکراین آزاد، منصفانه و فراگیر خواهد بود.ˈ

سخنگوی نخست وزیری انگلیس گفت: رییس جمهور پوتین نیز با این نکته که منافع همه در داشتن یک اوکراین باثبات است، موافق بود. او گفت که روسیه خواهان یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای این بحران است.

ˈکامرون و پوتین همچنین درباره چالش های جدی اقتصادی که اوکراین با آنها مواجه است، گفت و گو کردند و موافقت نمودند که جامعه بین المللی باید حمایت های مالی لازم را طی ماه های آینده به آن کشور ارائه کند.ˈ

این دومین گفت و گوی تلفنی نخست وزیر انگلیس و رییس جمهوری روسیه طی یک هفته اخیر بود که طی آن دو طرف اعلام کردند در روزهای آینده مجددا در مورد اوضاع اوکراین در تماس خواهند بود.

ˈدیوید کامرونˈ دیروز نیز بطور جداگانه با ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا و ˈاستیفن هارپرˈ نخست وزیر کانادا درباره بحران اوکراین گفت و گو کرد.

اروپام**345
کد N170974

وبگردی