آفتاب

رویکرد اطلاع‌رسانی دولت از زبان نهاوندیان

رویکرد اطلاع‌رسانی دولت از زبان نهاوندیان

همشهری آنلاین: محمد نهاوندیان، رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با بیان اینکه رسانه‌ها بیشترین نقش را در اصلاح الگوهای رفتاری اقتصادی و اجتماعی بر عهده دارند، گفت: اطلاع‌رسانی دولت سه رویکرد ارایه اطلاعات، مقابله با شایعات و پذیرش نقد دلسوزانه را دنبال می‌کند.

ایران > دولت- همشهری آنلاین:
محمد نهاوندیان، رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با بیان اینکه رسانه‌ها بیشترین نقش را در اصلاح الگوهای رفتاری اقتصادی و اجتماعی بر عهده دارند، گفت: اطلاع‌رسانی دولت سه رویکرد ارایه اطلاعات، مقابله با شایعات و پذیرش نقد دلسوزانه را دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان با بیان این مطلب افزود: بیشترین محتوا را عالمان فن، عالمان رسانه، جامعه‌شناسان و اقتصاددانان باید تولید کنند و به این ترتیب ابعاد مختلف لازم برای فرهنگ‌سازی طبعاً عرضه شود.

وی ادامه داد: دولت مسئولیت دارد درباره سیاست‌های دولت، آمار و اطلاعات واقعی ارایه کند که تصویر واقع‌بینانه‌ای از وضعیت کشور بدهد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: باید در جنبه اطلاع‌رسانی، دستگاه‌های مختلف وظیفه ذاتی خود را اجرا کنند.

نهاوندیان، تلاش دولت را بر این دانست که از طریق شورای اطلاع رسانی دولت، روابط عمومی‌های وزارتخانه‌ها را در رابطه با ایفای این نقش اطلاع‌رسانی فعال، هماهنگی لازم را ایجاد و اطلاعات بروز را ارایه کند.

وی، نقش دیگر روابط عمومی‌ها را واکنش سریع به اطلاعات نادرست یا ناقص دانست و عنوان کرد: این طور به نظر می‌رسد که بهترین روش مقابله با شایعات یا تصویرسازی‌های کاذب، ارایه اطلاعات صحیح است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری، نقدپذیری‌های دلسوزانه را یکی دیگر از کارکردهای اطلاع‌رسانی بیان کرد و گفت: لازمه نقد دلسوزانه و سازنده، روحیه نقدپذیری و اصلاح فرایندها با دریافت بازخوردهای اجتماعی است.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: در مجموعه دولت، گرفتن بازخورد که در واقع یکی از کارکردهای نظارت درست است، همین است که از مردم، از صاحبنظران و از ذی‌نفعان مرتباً بازخورد بگیریم و این را وارد فرایند اصلاح مستمر کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه دولت اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهد، اظهار داشت: حتماً باید اگر نقیصه‌ای در این باره است، برطرف شود.

نهاوندیان تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه آمار و اطلاعات اقتصادی بعضی از کندی‌ها، درنگ‌ها یا نارسایی‌ها را برطرف کرده‌ایم و اطلاعات اقتصادی و شاخص‌های کلان به سرعت در اختیار صاحبنظران قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مسایل اجتماعی و فرهنگی هم باید شاخص‌های مناسب تعریف شود.

کد N170943

وبگردی