آفتاب

حماس به دنبال بهبود روابط با مصر

حماس به دنبال بهبود روابط با مصر

تهران - ایرنا - ˈیوسف رزقهˈ مشاور سیاسی رییس دولت مردمی فلسطین روز یکشنبه اعلام کرد که جنبش حماس به منظور بهبود رابطه با مصر تماس های دیپلماتیک با این کشور برقرار کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی ˈصفاˈ، رزقه در سمینار سیاسی در غزه افزود: حماس به دنبال اعلام این جنبش به عنوان یک جریان سیاسی غیرقانونی از سوی قاهره چنین تصمیمی اتخاد کرد .

وی برخی از طرف های خارجی را بدون ذکر نامشان متهم کرد که سعی دارند در دوستی میان حماس و مصر را ببندند که برجسته ترین آنها رژیم اسراییل است.

وی گفت : جنبش حماس قصد ندارد دفتر خود را در قاهره که مسوول رسیدگی به پرونده صلح میان فلسطینیان است ، تعطیل کند.

رزقه از اجلاس سران عرب که به زودی برگزار می شود، خواست تا در مورد مساله فلسطین و بیرون آوردن فلسطینیان از گردونه کشمکش های بهار عربی نقش مثبتی اتخاذ کند.

وی بر نبود رابطه تشکیلاتی میان اخوان المسلمین و جنبش حماس تاکید کرد و ادامه داد: غیرقانونی اعلام کردن فعالیت های حماس در مصر مبتنی بر دلایل ساختگی و فاقد اسناد و مدارک قانونی است و به حماس فرصت دفاع از خود داده نشد .

مشاور سیاسی اسماعیل هنیه، افزود: روابط مصر با حماس در دوران محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر تغییر و تحول آنچنانی نیافت و قطر حماس را برای بیرون راندن دفتر سیاسی خود از دوحه تحت فشار قرار نداده است .

خاورم ** 1487 **1010
کد N170892

وبگردی