آفتاب
اختصاصی/رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس:

اشتون به دنبال گره زدن روابط اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا به یکدیگر است

اشتون به دنبال گره زدن روابط اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا به یکدیگر است

تهران - ایرنا - رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سفر به تهران هدفی فراتر از موضوع هسته ای را دنبال می کند و به دنبال گره زدن روابط اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا به یکدیگر است.

«عباسعلی منصوری آرانی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اهمیت سفر «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران اظهار داشت: خانم اشتون با هدف پیگیری موضوعات سیاسی و اقتصادی و همکاری های مشترک میان اتحادیه اروپا و ایران به تهران سفر کرده است و به طور حتم این موضوعات در دیدار با مسوولان ایرانی پیگیری می شود.

وی با تاکید بر این که اشتون به تهران آمده است تا یک شریک منطقه ای را برای اتحادیه اروپا رقم بزند، تصریح کرد: این رایزنی ها به خاطر قدرت و توانمندی ایران و ظرفیت هایی که در عرصه های سیاسی و اقتصادی دارد، صورت می گیرد.

منصوری آرانی افزود: با توجه به درگیری آمریکا و روسیه در اوکراین، فضای خوبی برای اتحادیه اروپا فراهم شده است تا این قاره از پوسته ای که در آن محبوس شده بود، خارج شود و به دنبال شرکای منطقه ای خود بگردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های اقتصادی و سیاسی ایران اشاره کرد و افزود: ایران کشوری صاحب نفوذ در جهان اسلام و منطقه است و از این رو می تواند کمک فوق العاده ای برای اروپایی ها باشد.

منصوری آرانی با تاکید بر این که در بسیاری از زمینه های اقتصادی و سیاسی منافع ایران و اتحادیه اروپا به یکدیگر گره خورده است، اظهار داشت: هنر خانم اشتون و موفقیت وی در این است که کاملا این موضوع را درک کرده و به ایران آمده است تا رابطه ایران و اتحادیه اروپا را بار دیگر به هم گره بزند.

وی در عین حال به کارشکنی لابی صهیونیستی برای ایجاد گسست بین ایران و اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم و اتحادیه اروپا تمایل به توسعه روابط دارند و این تمایل می تواند منجر به دست یابی به یک تفاهم مشترک شود.

سیام**9103**2025**1572
کد N170769

وبگردی