آفتاب

بررسی طرح تغییر کمیسیون تلفیق در کمیسیون شوراها

بررسی طرح تغییر کمیسیون تلفیق در کمیسیون شوراها

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون مصوب کرد که ترکیب کمیسیون تلفیق به گونه‌ای تغییر کند که دو نفر از هر کمیسیون تخصصی به همراه رییس همان کمیسیون به عضویت کمیسیون تلفیق در آیند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر خجسته از بررسی طرح اصلاح ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه امروز کمیسیون شوراها خبر داد.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های تخصصی مجلس نقش موثری در شکل‌دهی بودجه سنوات سالیانه دارد، تاکید کرد که این کمیسیون نسبت به هدایت راهبردی امور جامعه می‌تواند موثر باشد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به ترکیب کمیسیون تلفیق و عضویت تمامی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در این کمیسیون اشاره و اظهار کرد: به نظر می‌رسد ترکیب فعلی کمیسیون تلفیق در اثربخشی مطلوب و مورد نیاز برای تصویب بودجه کارآمد و عملیاتی نیست پس لازم است که ترکیب آن اصلاح شود.

خجسته هدف از اصلاح ترکیب کمیسیون تلفیق را ارتقای جنبه کارشناسی تصمیمات اخذ شده در رابطه با لایحه بودجه سالیانه دانست و گفت: هدف از اصلاح ترکیب کمیسیون تلفیق، ارتقای جنبه کارشناسی در رابطه با لایحه بودجه و برنامه‌های توسعه‌ای بوده تا بتوان از ظرفیت کارشناسی سایر کمیسیون‌ها نیز بهره گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مصوب کرد تا از هر کمیسیون تخصصی دو نفر به همراه رییس همان کمیسیون به عضویت کمیسیون تلفیق در آمده و از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نیز 9 نفر و کمیسیون اقتصادی نیز چهار نفر حضور داشته باشند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان گفت که در جلسه امروز کمیسیون گفتمان اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در جلسه بعدی نسبت به عملیاتی شدن پیشنهادات واصله اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N170761

وبگردی