آفتاب

مساجد از اصلی‌ترین مراکز قدرت در جنگ نرم هستند

مساجد از اصلی‌ترین مراکز قدرت در جنگ نرم هستند

به گفته معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیش از دو میلیون نوجوان و جوان ایرانی عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، محمد رضا جعفری در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد استان کرمانشاه، داشتن بیش از دو میلیون مخاطب نوجوان و جوان را از پتانسیل‌های بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: توجه به این بخش می‌تواند دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه داشته باشد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه از جنگ کنونی به عنوان جنگ نرم یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مقابله با جنگ نرم دشمن است که البته این جنگ با همه جنگ‌های رایج دنیا متفاوت است.

وی علت اصلی این جنگ را استعمار علیه کشورهای جهان سوم برای به غارت بردن ثروت آن‌ها دانست و گفت: تمام تلاش ابر قدرت‌ها این است که سرمایه‌های کشورهای دیگر را به تاراج برده و خود را بالا بکشانند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از فروپاشی کمونیسم یک گفتمان جدید را در دنیا ارائه کرد، گفت: مبنای کلی این گفتمان محور قرار دادن اسلام ناب محمدی(ص) در جهان است و مدل حکومتی آن این است که همه چیز را در خدمت اسلام و برای اسلام می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها تعاریف متعدد و پستی از انسان دارند، گفت: دین مبین اسلام انسان را یک موجود متعالی و ملکوتی می‌داند و بر این اساس می‌توان گفتمان حاکم بر مساجد را متعالی دانست، چرا که چنین دیدگاهی می‌تواند به جامعه بشری حیات ببخشد و دشمن این مسئله را دریافته و به همین دلیل هم با تمام وجود به مقابله با آن خواهد پرداخت.

جعفری در ادامه به مقایسه جنگ نرم و سخت پرداخت و گفت: در جنگ سخت استقامت مردم مورد توجه قرار می‌گیرد که البته مردمان این دیار در سال‌های دفاع مقدس ثابت کردند که با همه وجود خود به حراست از اسلام خواهند پرداخت و استقامت آنان مایه فخر ایران زمین است.

وی افزود: همانطور که دشمن در جنگ سخت مراکز استراتژیک را هدف قرار می‌دهد، در جنگ نرم نیز مراکز استراتژِیک را هدف قرار خواهد داد که یکی از اصلی‌ترین مراکز قدرت ما در جنگ نرم مساجد هستند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: وظیفه مسئولین و فعالان فرهنگی مساجد در این زمینه خطیر است و باید با تمام توان از این مکان‌ها حراست کنند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه مراحل تمدن انقلاب اسلامی را به پنج دسته تقسیم کردند و این پنج دسته را شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت اسلامی دانستند و گفتند که هم اکنون در مرحله دوم هستیم و تا رسیدن به امت اسلامی فاصله داریم و طبیعتا این مسئله به این معناست که باید مشکلات را درک کنیم.

جعفری در ادامه یکی از اصلی‌ترین وظایف مساجد را معرفی مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست و گفت: تنها با همراهی فعالان مساجد خواهیم توانست در تبیین، ترویج و اجرای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

انتهای پیام

کد N170701

وبگردی