آفتاب
رییس شورای اطلاع رسانی دولت:

ارایه اطلاعات، مقابله با شایعات و پذیرش نقد دلسوزانه رویکرد اطلاع رسانی دولت است

ارایه اطلاعات، مقابله با شایعات و پذیرش نقد دلسوزانه رویکرد اطلاع رسانی دولت است

تهران- ایرنا- رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه رسانه ها بیشترین نقش در اصلاح الگوهای رفتاری اقتصادی و اجتماعی را بر عهده دارند، گفت: اطلاع رسانی دولت سه رویکرد ارایه اطلاعات، مقابله با شایعات و پذیرش نقد دلسوزانه را دنبال می کند.

محمد نهاوندیان روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: بیشترین محتوا را عالمان فن، عالمان رسانه، جامعه شناسان و اقتصاد دانان باید تولید کنند و به این ترتیب ابعاد مختلف لازم برای فرهنگ سازی طبعا عرضه شود.

وی ادامه داد: دولت مسوولیت دارد تا درباره سیاست های دولت، آمار و اطلاعات واقعی که تصویر واقع بینانه ای از وضعیت کشور بدهد، اطلاعات ارایه کند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: باید در جنبه اطلاع رسانی، دستگاه های مختلف وظیفه ذاتی خود را اجرا کنند.

نهاوندیان، تلاش دولت را بر این دانست که از طریق شورای اطلاع رسانی دولت، روابط عمومی های وزارت خانه ها را در رابطه با ایفای این نقش اطلاع رسانی فعال کند، هماهنگی لازم را ایجاد و اطلاعات به روز را ارایه کند.

وی، نقش دیگر روابط عمومی ها را واکنش سریع به اطلاعات نادرست یا ناقص دانست و عنوان کرد: این طور به نظر می رسد که بهترین روش مقابله با شایعات یا تصویرسازی های کاذب، ارایه اطلاعات صحیح است.

رییس دفتر رییس جمهوری نقد پذیری های دلسوزانه را یکی دیگر از کارکردهای اطلاع رسانی بیان کرد و گفت: لازمه نقد دلسوزانه و سازنده، روحیه نقد پذیری و اصلاح فرایندها با دریافت بازخوردهای اجتماعی است.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: در مجموعه دولت، گرفتن بازخورد که در واقع یکی از کارکردهای نظارت درست است، همین است که از مردم، از صاحب نظران و از ذی نفعان مرتبا بازخورد بگیریم و این را وارد فرایند اصلاح مستمر کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در هر یک از این حوزه ها، امیدواریم دستگاه ها بتوانند به وظایف خودشان عمل کنند.



** به دنبال برطرف کردن نارسایی های اطلاع رسانی هستیم

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره ادعای برخی رسانه ها مبنی براینکه دولت اطلاعات لازم را در اختیار رسانه ها قرار نمی دهد، اظهار داشت: حتما باید اگر نقیصه ای در این باره است، برطرف شود.

نهاوندیان تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه آمار و اطلاعات اقتصادی بعضی از کندی ها، درنگ ها یا نارسایی ها را برطرف کرده ایم و اطلاعات اقتصادی و شاخص های کلان به سرعت در اختیار صاحب نظران قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه های مسایل اجتماعی و فرهنگی هم باید شاخص های مناسب تعریف شود.

سیام(4)1429**1535
کد N170635

وبگردی