آفتاب

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در السالوادور

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در السالوادور

تهران- ایرنا- دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در السالوادور امروز (یکشنبه) در حالی برگزار می شود که نظرسنجی ها از پیش بودن ˈسالوادور سانچز سرنˈ از رهبران پیشین مارکسیست خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سان سالوادور، سانچز سرن که یکی از اعضای ارشد حزب ˈجبهه آزادیبخش ملی فاراباندو مارتیˈ به شمار می آید باید با ˈنورمن کویی خانوˈ شهردار پیشین سان سالوادور مبارزه کند که در نظرسنجی ها از 45 درصد آرا برخوردار بوده است.

پیروزی سانچز سرن به معنای دومین دور حکومت پیاپی جبهه آزادیبخش ملی فاراباندو مارتی است. سانچز 69 ساله برنامه های انتخاباتی خود را بر اساس گسترش خدمات اجتماعی بنیان نهاده و گفته است به برنامه های اجتماعی رئیس جمهوری فعلی السالوادور از جمله اعطای کتاب، کفش و لباس به دانش آموزان و بذر و کود به کشاورزان فقیر و همچنین در نظر گرفتن حق بازنشستگی برای سالخوردگان ادامه می دهد. کویی خانو تلاش کرده تا سانچز را به عنوان کمونیست تندرو نشان دهد.

در اولین دور برگزاری انتخابات که ماه گذشته برگزار شد، سانچز سرن توانست 49 درصد از آرا را به دست آورد و به دور دوم راه یابد.

کویی خانو نامزد حزب راستگرای ائتلاف جمهوری خواه ملی نیز با 39 درصد از آرا برای رقابت با سانچز سرن راهی دور دوم شد.

السالوادر بعد از جنگ های داخلی که جبهه آزادیبخش ملی فاراباندو مارتی با دولت های مورد حمایت آمریکا مبارزه می کرد، به جامعه ای بسیار قطبی تبدیل شده است و حدود 75 هزار نفر از غیرنظامیان در این درگیری ها کشته شده اند.

السالوادور با بیشترین نرخ قتل و جنایت گروه های خلافکاری روبروست و به رغم آتش بس در سال 2012 میان گروه های خلافکار در این کشور همچنان میزان جرم و جنایات بسیار زیاد است.

اروپام**9157** 1337
کد N170506

وبگردی