آفتاب

آلبوم موسیقی حبیب ساز و دونوازی سنتور و تنبک منتشر شد

آلبوم موسیقی حبیب ساز و دونوازی سنتور و تنبک منتشر شد

تهران - ایرنا - آلبوم سه نوازی حبیب ساز به یاد حبیب الله بدیعی و دونوازی سنتور و تنبک به بازار آمد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، شهرام ابوعامری(ویلن)، سیدشهرام میرجلالی(تار) و سعید رودباری به عنوان نوازنده (ضرب) در آلبوم حبیب ساز به یاد استاد حبیب الله بدیعی هنرنمایی کرده اند.

این آلبوم درفضاهای دستگاه سه گاه و آواز اصفهان و بیات ترک با حالاتی کاملا ایرانی برگرفته از میراث معنوی و فرهنگی هنری عرضه شده است.

استاد فرهنگ شریف در یادداشتی در بروشور آلبوم حبیب ساز آورده است: با توجه دقیق به قطعاتی که در موسیقی ملی ما اجرا می شود به بهترین وجه می توان به اهمیت ویلن پی برد ، برای همه کشورها ویلن بصورت ساز ملی جای خود را باز کرده و بخصوص حالات موسیقی ما با این ساز بسیار زیبا ودلنشین به گوش می رسد.

وی ادامه داد: اینجانب هنرمندان عزیز و گرامی که در راه این مهم پیگیر هستند آرزوی موفقیت دارم و خوشحال هستم که این ظرفیت های موسیقایی به جوان ها منتقل شود.



** آلبوم دونوازی سنتور و تنبک که به اجرای هفت دستگاه و پنج آواز با همکاری بهناز ذاکری و کامران یعقوبی اختصاص دارد در قالب 4 سی دی از سوی موسسه فرهنگی هنری نغمه هزار دستان منتشر شد.

بهناز ذاکری بعد از تالیف کتاب های شور شیدایی و پرواز که شامل قطعات ضربی(پیش درآمد و رنگ) در تمام دستگاه های موسیقی ایرانی بود این آلبوم را منتشر کرد.

آثار ساخته شده حاصل چندین سال تمرین و آموزش خلاقیت بهناز ذاکری است و تماما برخواسته از حس، تکنیک و تغییرات در ریتم ها و تنوع در ملودی ها و دارای ویژگی خاص است.

وی گفت: در این مجموعه کامران یعقوبی با نوازندگی تنبک من را همراهی کرده است که ایشان با توانایی در نوازندگی و اخلاق پسندیده باعث هماهنگی بیشتر در اجرای قطعات شده است و همچنین از آقای صادق نوری که صدابرداری استودیو را به عهده داشته بسیار سپاسگزارم.

در این مجموعه سعی شده که ساختار یک آواز و یا یک دستگاه رعایت شود و به خوبی حس گردش به گوشه ها و یا تغییر مد و تغییر ریتم ها با ضرب آهنگ مترونوم تعیین شده در نظر گرفته شود که از میان می توان به کرشمه و چهارپاره اشاره کرد .

کامران یغوبی در نقش نوازنده تبک بهناز ذاکری را در این مجموعه همراهی می کند.

فراهنگ (2) ** 9252**1588
کد N170291

وبگردی