آفتاب
شرفخانی:

سفره‌های هفت سین فاطمی در امامزادگان برپا می‌شود

سفره‌های هفت سین فاطمی در امامزادگان برپا می‌شود

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال به لحاظ تقارن ایام عید با ایام شهادت حضرت زهرا(س) سفره هفت سین فاطمی برگرفته از هفت لقب مبارک آن حضرت در جوار 2 هزار امامزاده برپا می‌شود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال به لحاظ تقارن ایام عید با ایام شهادت حضرت زهرا(س) سفره هفت سین فاطمی برگرفته از هفت لقب مبارک آن حضرت در جوار 2 هزار امامزاده برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در نشست خبری صبح امروز(یکشنبه) با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان افزود: این طرح امسال با هدف تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود که در تمام محصولات و مجموعه نمایشگاهی و خیمه‌های معرفت 12 سرفصل از سبک زندگی اسلامی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه سراسری کتابخوانی آرامش بهاری یکی از این برنامه‌هاست که در 500 هزار جلد چاپ شده و در ایام تعطیلات نوروز بین زائران بقاع متبرکه توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت در 450 امامزاده و غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی در 947 امامزاده برپا خواهد شد و در 2 هزار امامزاده سلسله مباحث نمایشگاهی و در 800 امامزاده بحث اسکان زائران درنظر گرفته شده است.

شرفخانی یکی از برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه را برپایی سفره‌های هفت سین فاطمی به مناسبت تقارن این ایام با شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: هفت لقب از القاب حضرت فاطمه(س) همچون "سلیمه، سیدةالنساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه" با معانی و توضیحات کامل در این سفره‌ها در نظر گرفته شده است که می‌تواند الگوی خوبی برای ترویج فرهنگ فاطمی باشد.

وی اضافه کرد: در 591 امامزاده در غرفه ویژه عفاف و حجاب با حضور مبلغان آموزش دیده خدمات مشاوره خانواده، تربیت کودک، مشاوره ازدواج و...ارائه ‌می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با بیان این‌که «در حدود 2 هزار امامزاده مراسم لحظه تحویل سال برگزار خواهد شد» گفت: این مراسم بعد از قرائت دعای کمیل با حضور قاریان،‌ گروه‌های سرود، سخنرانان و مناجات خوانی و قرائت دعای تحویل سال و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری برای زائران بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

شرفخانی درباره برنامه‌های فرهنگی سوگواره یاس نبوی نیز گفت: این سوگواره با نگاه ترویج فضائل و سیره فاطمی و خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) در 2 هزار و 437 امامزاده و بقعه برگزار می‌شود. همچنین در عصر شهادت حضرت فاطمه(س) همایش رهروان یاس نبوی ویژه خواهران در 500 امامزاده و شام غریبان آن حضرت با حضور سادات در 15 فروردین ماه برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام بیش از 2 هزار و 500 مبلغ اعزام می‌شوند و مسابقه سراسری پیام یاس نبوی دربردارنده سیره حضرت زهرا(س) و خطبه ایشان در میان زائران بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N169957

وبگردی