آفتاب
با پیشنهاد توکلی؛

تصمیم‌گیری در مورد مالیات نقل و انتقال املاک به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

تصمیم‌گیری در مورد مالیات نقل و انتقال املاک به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه یک فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم، تصمیم‌گیری در مورد مالیات بر عایدی سرمایه نقل و انتقال املاک را به کمیسیون اقتصادی جهت بررسی‌های بیشتر ارجاع داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد توکلی نماینده مردم تهران در تذکری با استناد به ماده 153 و تبصره 2 ماده 155 آیین‌نامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد بند 17 لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بایستی به کمیسیون برگشته و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه این بند یکی از مهمترین بندهای این لایحه است و ایراداتی هم به آن وارد است گفت: اگر با همین ایرادات به تصویب برسد قیمت مسکن گران شده و به تبع آن ساخت و ساز و اجاره‌ها نیز افزایش می‌یابد در حالی که بسیار از جوانانی که ازدواج می‌کنند با این شرایط حتی امکان اجاره نیز نخواهند داشت.

توکلی با بیان اینکه سیاست‌های مالیاتی گاهی برای کسب درآمد است گفت: باید تلاش کنیم به گونه‌ای این بند را اصلاح کنیم که سوداگری در بخش مسکن کنترل شود. لذا پیشنهاد می‌شود که بررسی بیشتر این موضوع به کمیسیون اقتصادی (کمیسیون اصلی ) بازگشته و ایرادات آن برطرف شود و مجددا در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر‌، با پیشنهاد توکلی موافقت کرد و گفت: بنده‌ام با این پیشنهاد موافق هستم و بهتر است برای بررسی موضوع کمسیون اقتصادی با توجه به اهمیت مطلب مجددا آن را مورد مطالعه قرار دهد.

براساس این گزارش بند 17 لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با 147 رای موافق، 29 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر به کمیسیون اقتصادی جهت بررسی‌های بیشتر ارجاع شد.

انتهای پیام

کد N169755

وبگردی