آفتاب

دستاوردهای شانزدهمین نمایشگاه اقتصادی ایران دردوشنبه مثبت ارزیابی شد

دستاوردهای شانزدهمین نمایشگاه اقتصادی ایران دردوشنبه مثبت ارزیابی شد

دوشنبه - ایرنا - مسوول برگزاری نمایشگاه های ایرانی در تاجیکستان، نتیجه شانزدهمین نمایشگاه اقتصادی و تجاری ایران در دوشنبه پایتخت این کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه های گذشته بیشترین دستاورد را برای شرکت های ایرانی داشته است.

ˈمحمدعلی عمرانیˈ جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: در مجموع پنج شرکت ایرانی درباره احداث کارخانه های مشترک در زمینه های صنعت و همچنین انتقال گاز به توافق رسیدند و فردا دوشنبه طی مراسمی این توافق نامه ها در کمیته سرمایه گذاری تاجیکستان به امضا خواهد رسید.

وی گفت: چندین شرکت ایرانی نیز در این نمایشگاه توانستند موفق به اخذ نمایندگی فروش محصولات خود در تاجیکستان شوند.

عمرانی گفت: مردم شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان از نمایشگاه بین المللی ایران در این شهر استقبال خوبی به عمل آوردند به طوری که نسبت به نمایشگاه های گذشته بیشترین بازدید کننده را داشتیم.

وی کیفیت و تنوع محصولات ایرانی را مهمترین دلیل میزان استقبال خوب شهروندان تاجیک و حضور مسوولان دولتی این کشور از این نمایشگاه عنوان کرد.

این فعال اقتصادی ایران گفت: مسوولان شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه ضمن شرکت در جلسات مشترک با مسوولان تاجیک و همچنین سرپرست سفارت ایران در این کشور زمینه های سرمایه گذاری های بیشتر در این کشور را بررسی کردند.

عمرانی اظهار داشت: چنانچه سازمان توسعه تجارت ایران برای حضور شرکت های معتبر ایرانی در این نمایشگاه ها و همچنین امکان فروش محصولات ایرانی مجوز بدهد، تولیدات ایرانی در سبد مصرف جامعه تاجیکان جایگاه ویژه ای پیدا خواهد کرد و سبب ارزآوری برای کشورمان خواهد شد.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی هدایا، صنعت و بازرگانی ایران با حضور 40 شرکت ایرانی از 11 تا 17 اسفند در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان دایر بود.

آساق**1663**1392
کد N169703

وبگردی