آفتاب

بند 17 لایحه مالیات های مستقیم به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

بند 17 لایحه مالیات های مستقیم به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع بند 17 لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به کمیسیون اقتصادی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه و در جریان بررسی لایحه یک فوریتی اصلاح مالیات های مستقیم در جلسه علنی مجلس، با پیشنهاد «احمد توکلی» مبنی بر ارجاع بند 17 این لایحه و ماده 80 مکرر قانون مالیات های مستقیم به کمیسیون اقتصادی مجلس موافقت کردند.

«احمد توکلی» در جریان بررسی این بند طی تذکری با استناد به مواد 153 و 155 اظهارداشت: ماده 153 آیین نامه می گوید اگر موادی از یک مصوبه در کمیسیون اضافه شود می تواند مستقلا مورد بحث و بررسی قرار گیرد و همچنین براساس ماده 155 اگر هیات رییسه مصلحت ببیند و از مجلس اجازه بگیرد امکان بررسی این مصوبات در کمیسیون و اصلاح آن وجود دارد.

وی با بیان این که بند 17 این لایحه بسیار مهم است اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج درصد اجاره نشین ها در کشور افزایش یافته و اکنون هم اگر سرمایه وارد بخش مسکن نشود قیمت آن را افزایش داده و اجاره آن هم بالا خواهد رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که نیمی از جوانان قدرت خرید خانه را ندارند اظهارداشت: سیاست مالیاتی کشور کسب درآمد و بهبود توزیع منابع و کنترل سوداگری در بخش مسکن است و بنابراین نمایندگان کمک کنند تا این مصوبه در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد تا سوداگری در بخش مسکن کنترل و 50 درصد جوانان کشور بتوانند مسکن مورد نیاز خود را اجاره کنند.

«محمد حسن ابوترابی فرد» ضمن موافقت با پیشنهاد توکلی خواستار بررسی تمام جوانب ماده 80 مکرر مندرج در بند 17 این لایحه شد و از مجموع 203 نماینده حاضر در مجلس 147 نماینده به این پیشنهاد رای موافق، 29 نفر رای مخالف و 2 نفر رای ممتنع دادند.

سیام(3)**2021***9132 ** 1418
کد N169681

وبگردی