آفتاب

تصمیم‌گیری برای لغو وضعیت اضطراری در تایلند به تعویق افتاد

تصمیم‌گیری برای لغو وضعیت اضطراری در تایلند به تعویق افتاد

مقامات تایلند که به دنبال تقاضای مقامات تجاری این کشور در حال ارزیابی مساله لغو وضعیت اضطراری در این کشور بودند، اعلام کردند که تصمیم‌گیری در این زمینه را به تاخیر می‌اندازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تصمیم چند ساعت پس از آن اعلام شد که طی یک تیراندازی در محل اعترضات ضددولتی تایلند در شهر بانکوک دو نفر زخمی شدند.

چهار ماه است اعتراضات علیه دولت یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند در این کشور در جریان است و تاثیری مخرب بر اقتصاد این کشور گذاشته است. از زمان آغاز این اعتراضات در ماه نوامبر تاکنون 23 نفر و اغلبشان در جریان انفجار بمب و تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند.

سوراپونگ تچرو ویچیت، رئیس اتحادیه هتلداران تایلند اظهار کرد: نرخ اجاره اتاق هتل‌ها در بانکوک به دلیل اعتراضات به 20 تا 25 درصد رسیده در حالی که سال پیش این میزان 70 تا 80 درصد بود.

وی گفت: پایان دادن به وضعیت اضطراری 60 روزه که از 22 ژانویه در بانکوک اعلام شد می‌توانست دوباره وضعیت کسب و کار را عادی کند.

اما رئیس شورای امنیت ملی تایلند گفت: هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و چند روز دیگر وضعیت ارزیابی خواهد شد.

پارادورن پاتاناتابوتر، رئیس شورای امنیت ملی تایلند به خبرنگاران گفت: ما اجازه خواهیم داد واحدهای نظامی و اطلاعات پلیس بررسی کنند ببینند آیا حکم وضعیت اضطراری باید ادامه یابد یا خیر.

انتهای پیام

کد N169544

وبگردی