آفتاب

حمایت صهیونیستها از اقدام عربستان درتروریست دانستن اخوان المسلمین

حمایت صهیونیستها از اقدام عربستان درتروریست دانستن اخوان المسلمین

تهران-ایرنا- ژنرال ˈعاموس یادلینˈرییس سابق اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تصمیم اخیرعربستان مبنی بر قرار دادن نام گروه اخوان المسلمین در فهرست گروه های تروریستی ،این اقدام عربستان را به نفع رژیم صهیونیستی دانست .

به گزارش پایگاه خبری ˈ وطن ˈ، یادلین که هم اکنون ریاست مرکز پژوهش های امنیت ملی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد ، در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام محیط راهبردی برای اسراییل را به گونه بی سابقه ای بهبود می بخشد .

وی افزود: این اقدام باعث می شود زمینه بسیار خوبی برای تحولات مثبت در جهت منافع اسراییل فراهم آید زیرا عربستان با این اقدام عرصه را بر گروه هایی که برای موجودیت اسراییل تهدید آشکار محسوب می شدند ، تنگ می کند.

وی اضافه کرد : این تصمیم مقام های عربستان بدین معناست که مقام های این کشور همچنان از رهبران کودتای مصر حمایت می کنند و تایید می کند آن ها زمینه ها و شرایط مناسب و لازم برای باقی ماندن این افراد در هرم قدرت مصر را فراهم می آورند که این البته نفع بسیار زیادی برای اسراییل دارد .

از سوی دیگر مجله راهبردی ˈ عدکون ˈ که مرکز پژوهش های امنیت ملی رژیم صهیونیستی آن را منتشر می کند ، پژوهشی را در این خصوص منتشر کرد که تاکید کرده است : چیزی که باعث شد عربستان با قدرت در مقابل اخوانی ها بایستد ، انفجار انقلاب های بهار عربی در منطقه و قدرت یافتن اخوانی ها در این کشورها و از جمله در مصر بود ، قدرت یافتن اخوانی ها در این کشورها برای خاندان حاکم در عربستان کابوسی وحشتناک بود زیرا اخوانی ها سعی می کردند رهبری مسلمانان اهل سنت را برعهده بگیرند .

خاورم **2041**1586
کد N169490

وبگردی