آفتاب
تحرکات جدید دوحه در سیاست خارجی/

یک رسانه عربی : قطر با نزدیک شدن به ایران انزوای خود را از بین می‌برد

یک رسانه عربی : قطر با نزدیک شدن به ایران انزوای خود را از بین می‌برد

یک روزنامه عربی در گزارشی اعلام کرد: پس از تصمیم عربستان سعودی، امارات و بحرین در فراخواندن سفرای خود از دوحه، مقامات قطری تصمیم دارند برای از بین بردن انزوای خود به سوی ائتلاف با برخی کشورهای اسلامی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه العرب چاپ لندن در گزارشی به تحرکات جدید قطر در عرصه سیاست خارجی پس از مواجه شدن با اقدامات اخیر عربستان سعودی، بحرین و امارات خبر داده است.

بنابراین گزارش، پس از فراخوانده شدن سفیران عربستان، امارات و بحرین از دوحه، مقامات قطری در اندیشه نزدیک شدن به برخی کشورهای اسلامی منطقه افتاده اند.

شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر اخیرا دو گفتگوی تلفنی با "عمر البشیر" رئیس جمهور سودان و "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه داشته که از محتوای دقیق آنها خبری منتشر نشده است.

همچنین برخی منابع در صنعا از تمایل رهبران اخوان المسلمین یمن برای سفر به دوحه و اعلام همبستگی با دولت قطر در پی تحولات اخیر خبر داده اند.

روزنامه العرب در ادامه این گزارش با اشاره به برخی اخبار در زمینه حمایت مشترک ایران و قطر از حوثیهای یمن برای ایجاد جبهه ای علیه منافع عربستان در این کشور، اعلام کرد: ناظران سیاسی دور از ذهن نمی دانند که ایران یکی از کشورهای موردنظر قطر برای از بین بردن انزوای خود در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باشد. همچنین احتمال اینکه قطر به دولت اردوغان نیز با توجه به حمایت نامحدودی که از اخوان المسلمین دارد، نزدیک شود.

کد N169253

وبگردی