آفتاب

حمایت اوباما از کشورهای حوزه بالتیک همزمان با تنش‌ها در اوکراین

حمایت اوباما از کشورهای حوزه بالتیک همزمان با تنش‌ها در اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا در بحبوحه تنش‌های فزاینده در اوکراین به رهبران کشورهای حوزه بالتیک اطمینان داد که واشنگتن از آن‌ها حمایت می‌کند و دفاع ائتلاف ناتو از آن‌ها تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای در خصوص مکالمه‌ تلفنی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران کشورهای حوزه بالتیک اعلام کرد: اوباما بار دیگر بر تعهد غیرمتزلزل آمریکا در انجام تعهدات دفاعی ناتو و حمایت واشنگتن از امنیت و دموکراسی متحدان آمریکا در حوزه بالتیک تاکید کرد.

اوباما درمکالمه‌ای تلفنی با همتایانش از لیتوانی، لتونی و استونی گفت‌وگو کرد. این اولین مکالمه اوباما با این سه رهبر درباره بحران اوکراین محسوب می‌شود.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد، اوباما همچنین روز شنبه با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی‌اش و ماتئو رنتسی، نخست‌وزیر ایتالیا درباره اوکراین به صورت جداگانه گفت‌وگو کرد.

وی از موضع متحد و قوی آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال اقدامات روسیه در اوکراین از جمله تصمیم گیری شورای اروپا استقبال کرد.

شورای اروپا روز پنج شنبه تصمیم گرفت تا اقداماتی را علیه روسیه و در نتیجه دخالت این کشور در امور داخلی اوکراین اعمال کند و خواستار مذاکرات میان مسکو و کی‌یف شد تا این بحران از میان برداشته شود.

انتهای پیام

کد N168898

وبگردی