آفتاب

وزارت خارجه آذربایجان مسأله حضور شهروندان آذری در سوریه را پیگیری می کند

وزارت خارجه آذربایجان مسأله حضور شهروندان آذری در سوریه را پیگیری می کند

باکو- ایرنا- وزارت خارجه آذربایجان در رابطه با آن دسته از شهروندان آذری که با پیوستن به جریانهای افراطی دینی راهی جنگ در سوریه و سایر کشورها شده اند، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، ˈالمان عبدالله افˈ سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان با بیان این مطلب در مصاحبه با خبرگزاری سلام نیوز، خاطر نشان کرد که باکو برای مشخص کردن این مسأله با سازمانهای بین المللی مختلف و ارگانهای ذیربط در تماس است.

وی گفت: تلاش ما معطوف جلوگیری از تأثیر گذاری جریانهای افراطی دینی بر شهروندانمان است و به موازات این امر شناسایی هویت این افراد نیز در دستور کار قرار گرفته تا مشخص شود که آیا افراد یاد شده شهروندان آذربایجانی هستند یا خیر؟

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان با اشاره به بروز مشکلات جدی هنگام بررسی این موضوع، دشواری پیگیری مسأله در بحبوحه تشنج اوضاع در سوریه را از جمله این مسایل برشمرد و افزود: ˈعدم فعالیت بسیاری از سفارتخانه ها و نمایندگیهای خارجی از جمله سفارت جمهوری آذربایجان در سوریه باعث دشوار شدن تحقیق در رابطه با شهروندانمان می شود که در آنجا به تروریستها پیوسته اند. اما ما سعی می کنیم از طریق همکاری با سازمانهای بین الملی فعال در سوریه و نمایندگیهای کشورهایی که با آنها رابطه داریم به نتایج معینی برسیم.

خاورم**1206**1504
کد N168641

وبگردی