آفتاب

محاکمه ژنرال به اتهام آزار جنسی یک سرباز زن

محاکمه ژنرال به اتهام آزار جنسی یک سرباز زن

نیویورک، ایرنا- یک ژنرال ارتش آمریکا به اتهام آزار جنسی و سواستفاده از یک زن سرباز که به عنوان زیردست وی در افغانستان خدمت می کرد، دادگاهی شد.

به گزارش ایرنا در جلسه محاکمه ژنرال جفری سینکلر، زن جوانی که به عنوان شاکی در دادگاه حضور یافته بود با چشمانی پراز اشک فرمانده پیشین خود را متهم کرد که از وی در دوران خدمت در افغانستان سو استفاده جنسی کرده و به وی تجاوز کرده است.

به گفته این زن که درجه سروانی دارد، روز جمعه در دادگاه نظامی فلوریدا گفت ژنرال سنکلر وی را تهدید کرده در صورت فاش کردن این موضوع و رابطه جنسی آن ها که سه سال ادامه داشته وی و خانواده اش را خواهد کشت.

این فرمانده در واحد عملیاتی و آموزش نیروی زمینی ارتش در افغانستان، بلندپایه ترین مقام نظامی آمریکاست که تاکنون به اتهام آزارجنسی محاکمه می شود.

برگزاری این دادگاه بار دیگر مساله سو استفاده جنسی در ارتش آمریکا را به موضوعی داغ در رسانه های این کشور تبدیل کرده است.

چندی پیش با بالا گرفتن جنجال رسوایی سواستفاده جنسی از زنان در ارتش آمریکا، باراک اوباما از گسترش این اپیدمی ابراز نگرانی و اذعان کرد که اعتماد مردم این کشور به ارتش آمریکا به خطر افتاده است.

رییس جمهور آمریکا گفته است کسانی که مرتکب تعرض جنسی می شوند نه تنها دست به جنایت می زنند بلکه اعتماد و نظم ارتش را که پایه های قوت آن است به خطر می اندازند.

اوباما خواستار اقدام جدی برای پایان دادن به این روند شد و از فرماندهان ارتش خواست به این مساله بطور جدی رسیدگی کنند.

وی هشدار داد این مساله پیامدهای فراگیر و خطرناکی دارد و بر چهره ارتش امریکا تاثیر منفی می گذارد.

جان بینر رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز درباره گسترش این اپیدمی هشدار داده و آن را یک آبرو ریزی ملی نامیده است.

سال گذشته انتشار گزارشی از سوی پنتاگون درباره افزایش جدی تعداد قربانیان سواستفاده جنسی در ارتش از 19 هزار در سال 2011 به 26 هزار مورد در سال 2012 در آمریکا جنجال برانگیز شده بود.

بیش از 95 درصد قربانیان زنان هستند با این وجود بخش بزرگی از این موارد سواستفاده به دلیل اعمال نفوذ افسران و فرماندهان و ترس قربانیان گزارش نمی شود.

اروپام 2251 **1908
کد N168565

وبگردی