آفتاب

کشته و زخمی شدن 47 تن در خشونت های امروز عراق

کشته و زخمی شدن 47 تن در خشونت های امروز عراق

تهران- ایرنا- اقدامات تروریستی و خشونت آمیز روز شنبه در استان های مختلف عراق 47 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس، یک مقام پلیس عراق در استان الانبار در غرب این کشور گفت: در درگیری های روی داده میان ارتش این کشور با افراد مسلح در منطقه ˈالحصوهˈ در شرق فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار، یک افسر بلند پایه عراقی و دو سرباز کشته و چهار سرباز دیگر مجروح شدند.

به گفته این مقام نظامی که نامش ذکر نشده است، در این درگیری ها همچنین یک تروریست کشته و سه تن دیگر مجروح شدند.

وی افزود: در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده که یکی از پایگاه های ارتش عراق را در منطقه ای در جنوب الرمادی در الانبار هدف قرار داده بود، 8 سرباز کشته و 12 تن دیگر مجروح شدند.

منابع نظامی عراقی همچنین گزارش دادند که نیروهای امنیتی در درگیری با ترویست ها در استان الانبار در غرب عراق، موفق شدند چهار تن از عناصر گروهک ترویستی دولت عراق و شام (داعش) را به هلاکت برسانند و خوردوی حامل تجهیزات نظامی آنان را منهدم کنند.

بر اساس این گزارش، انفجار یک خودروی بمب گذاری دیگر در ایست پست و بازرسی پلیس در منطقه ˈالجرایشیˈ در شمال الرمادی نیز به کشته شدن 4 پلیس عراقی و زخمی شدن 3 تن دیگر منجر شد.

یک مقام نظامی در استان نینوا در شمال عراق نیز گفت: افراد مسلح با شلیک به سوی یکی از کارمندان شهرداری موصل در نزدیک منزلش در شرق این شهر، او را در دم به قتل رساندند.

یک مقام نظامی عراقی همچنین اعلام کرد:درگیری افراد مسلح در منطقه ˈالضباطˈ در شهر سامرا در استان صلاح الدین با پلیس این استان منجر به کشته شدن یک پلیس و یک کودک و مجروح شدن دو پلیس دیگر شد.

در جریان این درگیری ها دو تن از افراد مسلح نیز کشته شدند.

مترجمام**9329**1010
کد N168234

وبگردی