آفتاب
در تقابل با روسیه/

چهار کشور اروپایی خواستار واردات گاز از آمریکا شدند

چهار کشور اروپایی خواستار واردات گاز از آمریکا شدند

بالا گرفتن تنشهای روسیه و غرب بر سر اوکراین سبب شده تا چهار کشور اروپایی با ارسال نامه ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار واردات گاز از این کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ادامه بحران در اوکرین و تقابل کشورهای غربی با روسیه در این خصوص و احتمال اقدام مسکو در قطع گاز صادراتی به کشورهای اروپایی، موجب شده تا چهار کشور در مرکز اروپا خواستار واردات گاز از آمریکا به جای روسیه باشند.

در همین رابطه سفرای کشورهای مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک در واشنگتن، با ارسال نامه ای به "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آن شدند تا واشنگتن صادرات گاز به اروپا را افزایش دهد.

دلیل این درخواست کم شدن نیاز اروپا به گاز روسیه اعلام شده است. این مقامات اروپایی قرار است نامه ای را نیز به سناتور "هری رید" رئیس اکثریت حاضر در سنای آمریکا ارسال کرده و خواسته خود را از وی نیز مطرح کنند.

اروپا بخش قابل توجهی از گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کند، اما بحران اوکراین سبب شده تا کشوهای غربی درباره انرژی نگران شوند و این در حالی است که شرکت گاز پروم روسیه ( اصلی ترین صادر کننده گاز به کشورهای غربی) اعلام کرده تصمیماتی را در خصوص ادامه صادرات گاز به اوکراین اتخاذ خواهد کرد.

تقابل روسیه و کشورهای غربی بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد و در صورت تشدید فشار کشورهای غربی بر مسکو در خصوص اوکراین این احتمال وجود دارد که روسها بخواهند از اهرم گاز برای رسیدن به خواسته های خود استفاده کنند.

 

کد N168128

وبگردی