آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مذاکره کنندگان هسته‌ای فریب لبخند دشمن را نخورند

مذاکره کنندگان هسته‌ای فریب لبخند دشمن را نخورند

یک مرجع تقلید گفت: برای رسیدن به موفقیت باید در برابر دشمن داخلی و خارجی آگاه بود.

یک مرجع تقلید گفت: برای رسیدن به موفقیت باید در برابر دشمن داخلی و خارجی آگاه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با مدیران و خبرنگاران روزنامه جوان مهم‌ترین رسالت پیامبر اسلام (ص) را هدایت مردم به سمت حق دانست و گفت: پیامبر (ص) به اذن خدا در جهت رهنمون ساختن مردم به سوی حق برگزیده شد که ایشان به این رسالت مهم خود عمل کرد و به دعوت از جاهلان به سوی حق پرداخت.

این استاد حوزه افزود: با دعوت پیامبر(ص)، حجت بر جاهلان تمام شد و آنها که حق را پذیرفتند، هدایت شدند و آنانی که از رسالت پیامبر(ع) تاثیری نگرفتند جایی برای گلایه در آخرت برای اینکه راه حق را نشناختند باقی نگذاشتند.

وی با اشاره به تقابل حق و باطل عنوان کرد: اسلام و کفر همواره با یکدیگر تقابل داشته‌اند چرا که این تقابل ریشه در فطرت و خلقت انسان دارد و همیشه در تاریخ نیز نافرمانی از خدا و تقابل با حق وجود داشته است.

علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در این میان مردم مسیر هدایت خود را انتخاب می‌کنند زیرا دین، اجباری نیست و عده‌ای به رسالت دعوت به حق پاسخ مثبت می‌دهند و عده‌ای باطل را حق می‌دانند و راه دیگری بر می‌گزینند.

وی کتمان کنندگان حق را منحرفین برشمرد و گفت: عده‌ای از جاهلان، کسانی هستند که حق را دریافته‌اند اما آن را کتمان می‌کنند و با ایجاد شبهه در جهت جهل جامعه تلاش می‌کنند.

این استاد برجسته حوزه افزود: در دنیای امروز می‌بینیم که گروه‌های منحرف با پرچم داری علمای خود حرکت می‌کنند اما با این وجود باید به آنها هم تذکر داد و به سوی حق دعوت کرد و اگر این دعوت را نپذیرفتند دیگر وظیفه‌ای بر عهده ما باقی نمی‌ماند.

وی با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی اظهار کرد: دشمن تا ابد دشمن است و همواره با برنامه ریزی‌های خود درصدد دشمنی است و نباید به آسانی فریب آنها را خورد همانند دشمنانی که امروز حاضر نیستند پیشرفت کشورمان را ببینند از این رو باید در برابر دشمن داخلی و خارجی با آگاهی رفتار کرد.

علوی گرگانی تصریح کرد: مردم و مسئولان باید نسبت به دشمن آگاه باشند و با حرکت در مسیر اصلی انقلاب در برابر دشمن ایستادگی کنند تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت ایران، هوشیارانه دشمن را به خوبی شناختند و با حضور در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به استکبار جهانی دادند در حالی که دشمن فکر می‌کرد روحیه انقلابی مردم از میان رفته است.

این استاد حوزه متذکر شد: مذاکره کنندگان هسته‌ای نیز باید با دشمن شناسی و اهداف شوم دشمن مراقب باشند که فریب لبخندهای آنان را نخورند چون دشمن به دنبال فرصتی مناسب برای رسیدن به اهداف خود است و نیش زهرآگین خود را فرو می‌کند تا به ما صدمه بزند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با بهره گیری از توصیه‌ها و رهنمون‌های رهبر و علما بتوانیم در مذاکرات به موفقیت برسیم

انتهای پیام

کد N168100

وبگردی