آفتاب

رییسی: نظام اقتصادی ما گرفتار جنگ تمام عیار شده است

رییسی: نظام اقتصادی ما گرفتار جنگ تمام عیار شده است

معاون اول رییس قوه قضاییه گفت: ما باید زمینه‌ها و بسترهایی که دشمن می‌تواند از طریق آن افراد را دچار غفلت کند مورد توجه قرار دهیم.

معاون اول رییس قوه قضاییه گفت: ما باید زمینه‌ها و بسترهایی که دشمن می‌تواند از طریق آن افراد را دچار غفلت کند مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی در اولین نشست مشترک مسئولان کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی وزارتخانه‌ها،‌ سازمان‌ها و استانداری‌ها در دولت تدبیر و امید، گفت: دشمنان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس از ابزار نظامی استفاده کردند که کارساز نشد؛ بنابراین هم اکنون به ابزار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی روی آوردند و امروز ما نمی‌توانیم یک حوزه‌ای نام ببریم که از نگاه دشمن بیرون باشد.

رییسی همچنین با بیان اینکه ما امروز گرفتار جنگ پولی هستیم گفت: نظام اقتصادی و مالی ما هم اکنون گرفتار یک جنگ تمام عیار شده است و میدان صنعت ما هم به یک میدان نبرد تبدیل شده و در واقع حوزه نبرد ما با دشمن بسیار وسعت یافته و وسعت آن به اندازه داشته‌های ما است. اگر چه حوزه فرهنگ برای دشمن ما تقدم دارد و زدن باورهای ما برای او در اولویت است حال باید این سوال را مطرح کرد که وقتی با اینگونه صحنه‌ای مواجه هستیم چه باید بکنیم؟

رییسی با تاکید بر اینکه ماموریت پدافند غیرعامل در همه دستگا‌ه‌ها حائز اهمیت است، اظهار کرد: به طور مثال وقتی معلوم است که ایران اسلامی با تهدید زلزله مواجه است تمامی دستگاه‌های ذیربط با هر نگاه سیاسی که دارند باید به مستحکم‌سازی روی بیاورند و نباید از این قضیه گذشت.

وی با بیان اینکه مشکل ما در کشور کم گذاشتن است، گفت: به طور مثال ما یک فروردگاه می‌سازیم ولی بعد از آن می‌بینیم بسیاری از پیش‌بینی‌ها،‌ پیشگیری‌ها و بازدارندگی‌ها انجام نشده است. همچنین ما سعی می‌کنیم قطاری که از ریل خارج شده نجات دهیم در حالی که بسیاری در بحث امدادرسانی از بین می‌روند که این خود نشان دهنده ضعف‌های ما در برخی از بخش‌ها است.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با مورد توجه قراردادن انفجار سفارت ایران در لبنان، گفت: ما با حرکت‌های پیچیده‌ای مواجهه هستیم که نمونه آن‌ها را در عراق و سوریه و کشورهای مختلف دیگر می‌بینیم و این قضایا دست یک عراقی و افغانی نیست. یک اتاق فکر به طور دقیق برنامه‌ریزی می‌کند و در واقع می‌توان گفت حوزه‌هایی که دشمن مد نظر قرار داده است بسیار وسیع و با روش‌های مختلف و پیچیده‌ است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این راستا باید سه اصل اساسی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: حرکت ما باید برخوردار از جذمیت عملی باشد، از حرکات زودرس و خلق‌الساعه و لحظه‌ای بپرهیزم. همچنین ما یک عزم عملی و تصمیم جدی می‌خواهیم ضمن اینکه دور اندیشی با نگاه به نوع و پیشینه تهدیدات نیز موضوعی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

رییسی گفت: ما باید کشوری باشیم که در همه حوزه‌ها مصونیت دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در سیستم‌های اطلاعاتی نیز کارها باید به دست خودمان انجام شود اظهار کرد: اگر به طور دقیق نرم‌افزاری انجام ندهیم اطلاعات به راحتی در دست دشمن قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: روش دشمن بکارگیری جنگ نرم در حوزه‌های مختلف است. کافی است آنها بدانند شما به یک پیچ نیاز دارید و همین موضوع میدان مبارزه با دشمن می‌شود وقتی که آنها ابزار نظامی در دست ندارند سعی می‌کنند با چنین ابزاری وارد عمل شوند.

معاون اول رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ما باید زمینه‌ها و بسترهایی را که دشمن می‌تواند افراد را از طریق آن دچار غفلت کند مورد توجه قرار دهیم گفت: سیستم باید طوری تنظیم شود و عکس‌العمل نشان دهند که افراد نتوانند سوء استفاده کنند.

رییسی همچنین وظایف سازمان پدافند غیرعامل را با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: این سازمان یک سازمان معمولی نیست و باید برای همه امور به عنوان یک اصل حاکم تلقی و بر این موضوع تاکید شود که امنیت اصل است و همه امور فرع بر امنیت هستند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه گفت: ما حق نداریم بعد از 35 سال آزمون و خطا کنیم چرا که یک جوان 35 حق ندارد که کارهای که یک نوجوان 12 ساله انجام می‌دهد در پیش بگیرد.

وی تاکید کرد: پدافند غیرعامل منادی مصونیت سازی در کشور است و تا وقتی که این مصونیت سازی اتفاق نیافت ما همواره با تهدید مواجه می‌شویم و ممکن است این تهدیدات در زمانی کارساز شود و خسارات به بار بیاورد.

انتهای پیام

کد N168098

وبگردی