آفتاب
ابوترابی‌فرد در همایش پدافند غیرعامل:

تحریم ایران از 10 سال قبل برای هر عاقلی قابل پیش بینی بود

تحریم ایران از 10 سال قبل برای هر عاقلی قابل پیش بینی بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه دفاعی و نظامی بازدارندگی در مقابل تهدیدات دشمن شکل گرفته است، گفت: امروز عرصه اقتصاد، عرصه اصلی ما است و باید تلاش کنیم که چگونه اقتصاد ایران را از حوزه آسیب پذیری بیرون بیاوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در اولین نشست مسئولان پدافند غیرعامل با وزیر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، کاهش آسیب پذیری، ایجاد بازدارندگی، پایداری، مدیریت بحران و تداوم کار را از شاخص های کلیدی پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: ما در بسیاری از حوزه ها با این شاخص ها فاصله داریم و موقعیتمان بازدارنده نیست و به شدت آسیب پذیریم.

وی با بیان اینکه در زمان بحران مدیریت خوبی به نمایش نمی گذاریم، تصریح کرد: یکی از حوزه های مهمی که مورد توجه قرار نمی دهیم حوزه اقتصاد است.

ابوترابی فرد با ابراز ناخرسندی از این موضوع که نگاهمان به پدافند غیرعامل سخت افزاری است تا نرم افزاری، بیان کرد: جان پدافند غیرعامل فکر و اندیشه است که اصلا دیده نمی شود و باید مدیران به آن ورود پیدا کنند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های اقتصادی که به ایران اعمال شده است، گفت: کدام عاقلی بود که از 10 سال پیش، پیش بینی نکند که ما در معرض تحریم های شدید اقتصادی قرار می‌گیریم، اما کدام سیاست برای کاهش آسیب پذیری انجام شد.

وی ادامه داد: همزمان با ارجاع پرونده ما به شورای امنیت معلوم بود که می خواهند درآمدهای ارزی ما را کاهش دهند، اما ما چه سیاستی در قبال این موضوع پیش گرفتیم در اوج تحریم ها ذخایر ارزی ما مطرح شد و اصلا نگاه پدافند غیرعامل به این موضوع نداشیم.

ابوترابی فرد با بیان اینکه ایران و آمریکا با هم کار همسو انجام می دهند، گفت: آمریکایی ها درامد ارزی ما را کاهش و ما هزینه هایمان را افزایش می دهیم و ایران و آمریکا مانند دو لبه قیچی عمل می کنند و این در حالی است که اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرایی شود دشمن نمی تواند به ما فشار بیاورد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه نظامی گفت: در عرصه دفاعی کارستانی شکل گرفته و واقعیت این است که غربی ها نمی توانند از ابزار نظامی علیه ایران استفاده کنند؛ چراکه اگر می توانستند حتما برای آن توجیه پیدا می کردند و این پیشرفت دفاعی خود یک نوع بازدارندگی است.

وی تاکید کرد: دشمن نمی تواند برآورد دقیقی از هزینه های نظامی ما داشته باشد و در عرصه دفاعی کار بازدارندگی شکل گرفته است.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد عرصه اصلی ما است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم که چگونه اقتصاد ایران را از حوزه آسیب پذیری بیرون بیاوریم و نقش بازدارندگی برای آن در مقابل تهدیدات دشمن ایجاد کنیم.

کد N167630

وبگردی