آفتاب

اعتراض اخوان المسلمین به عربستان

اعتراض اخوان المسلمین به عربستان

تهران-ایرنا- گروه اخوان المسلمین در پی اقدام عربستان در قرار دادن نام این گروه در فهرست گروه های تروریستی این تصمیم را محکوم و تاکید کرد که عربستان به خوبی از نوع فعالیت ها و تاریخ این گروه اطلاع دارد و به همین دلیل نباید دست به چنین اقدامی می زد .

به گزارش پایگاه خبری ˈ اخوان المسلمین ˈ ، این گروه در بیانیه ای به این مناسبت اعلام کرد که به دلیل بیانیه وزرات کشور عربستان مبنی بر قرار دادن نام این گروه در فهرست گروه های تروریستی ، غافلگیر شده است .

اخوان المسلین افزود : این باعث تاسف است که عربستان دست به چنین کاری می زند زیرا عربستان نخستین کشوری بوده که این گروه را آزموده و از موضع گیری های درخشان این گروه در حفظ منافع مردم و اتحاد کشورها و نقش فعال آن در ساخت جامعه و کشور و گسترش افکار اسلامی درست کاملا اطلاع دارد و می داند این گروه در این راه متحمل چه رنج ها و آزار ها و اذیت هایی شده است .

این گروه در بیانیه خود اضافه کرد :

1-در پرتو اصول ثابت اخوان المسلمین مبنی بر دخالت نکردن در امور داخلی کشورها ما تاکید می کنیم که این موضع گیری جدید از طرف عربستان با روند تاریخ روابط ما از زمان بنیانگذار کشور عربستان سعودی تا کنون در تناقض است .

2-تاریخ ثابت کرده است که اخوان المسلمین در گسترش افکار و عقاید صحیح اسلامی بدون غلو و یا تندروی ، پیشرو بوده است و بسیاری از علمای مورد اعتماد و اطمینان عربستان و مقام های این کشور نیز گواه این مساله اند جدا از این ، همه در عربستان خوب می دانند اخوانی ها پیرو کتاب خداوند و سنت پیامبر اند .

3-رابطه اخوان المسلمین با مقام های سیاسی در جهان اسلام ، رابطه فکری است ، و اگر مطلبی در رابطه با مردم و دولت های این کشورها بر زبان می آورد ، جنبه نصیحتی دارد و گرنه کسی را تکفیر نمی کند و خائن نمی داند و حکومت ها را نیز کافر یا مرتد نمی داند و به همین دلیل است که می گوییم رابطه اخوان المسلمین با مراکز قدرت بر اساس اصل نصیحت و راهنمایی است .

4-اخوان المسلمین به تفکرات و ایده ها و تاریخ خود در در طول زندگی با مردم در همه نقاط محل فعالیت خود می بالد و افتخار می کند و با توجه به درک و فهم فراگیری که از دین اسلام دارد ، در طول تاریخ فعالیت خود پیوسته تلاش کرده است به گونه ای درست و اصیلی با مسائل برخود کند ، اخوان المسلمین همواره مسائل مردم و میهن آنان ومسایل این کشورها را مد نظر قرار می دهد زیرا اخوان المسلین در هر کشوری که فعالیت می کند ، ملی گرایی را یکی از اصول کاری خود می داند .

این گروه در ادامه خاطر نشان کرد : اخوان المسلمین در خصوص فعالیت های سیاسی نیز با همه مسلمانان همکاری می کند تا اهداف مشترک و زندگی توام با کرامت انسانی برای مردم تحقق یابد ؛ با نیروها و شخصیت های ملی مختلف با وجود تفکرات و وابستگی های سیاسی و دینی مختلف متحد می شود تا این اهداف والا تحقق یابد ، اخوان المسلمین به نام اسلام خود را وصی مردم نمی داند بلکه تاکید می کند طرح هایی دارد که آن را به مردم ارائه می دهد و راه حل مشکلات هم گفت و گو با همه جریان های فکری ، اجتماعی ، سیاسی و دینی است .

اخوان المسلین در پایان این بیانیه خود اعلام کرد که به نصیحت های خود ادامه می دهد و با هر چیزی که بر خلاف منافع مردم و کشورهای آن ها باشد ، مخالفت می کند ،موضع گیری های اصلاح طلبانه یا جنبش سیاسی اش را در جهت حفظ منافع مردم ادامه می دهد واز همه می خواهد به دور از هرگونه خشونت و آزار و اذیت ، به حکمت و موعظه حسنه گوش فرا دهند.

عربستان سعودی روز جمعه گروه اخوان المسلمین و هشت گروه دیگر را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

گفتنی است ˈبدرعبدالعاطیˈسخنگوی وزارت امورخارجه مصر از تصمیم عربستان سعودی مبنی بر قرار دادن نام اخوان المسلمین در فهرست گروه های تروریستی قدردانی کرد و از دیگر کشورهای عربی نیز خواست در این زمینه از عربستان پیروی کنند.

خاورم **2041**1586
کد N167481

وبگردی