آفتاب
یک فعال کارگری در آبادان خبر داد:

تعویق ۳ ماه حقوق ۱۳۰ کارگر نصب صنایع پتروشیمی

تعویق ۳ ماه حقوق ۱۳۰ کارگر نصب صنایع پتروشیمی

چکیده: کارگران حقوق سه ماه آذر، دی و بهمن را به همراه حق عیدی پایان سال دریافت نکرده‌اند./ این شرکت در گذشته حدود دوهزار کارگر داشت که با رکود بازار کار در منطقه و سایر نقاط کشور این رقم به ۱۳۰ کارگر کاهش یافته است.

پرداخت حقوق ۱۳۰ کارگر شرکت پیمانکاری ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی (ECC)، به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» ذکر می‌شود طی سه ماه اخیر به تعویق افتاده است.

«مصطفی نظری»، نماینده محوری کانون شوراهای اسلامی کار در شهرهای آبادان، خرمشهر و اروند کنار در این باره به ایلنا گفت: شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی (ECC) که در فاز سه پالایشگاه آبان عهدار ساخت سازه‌های پروژه‌های صنایع نفت است و حدود ۱۳۰ کارگر در این شرکت مشغول به کارند که حقوق سه ماه آذر، دی و بهمن را به همراه حق عیدی پایان سال دریافت نکرده‌اند.

این فعال کارگری پرداخت نشدن مطالبات این شرکت پیمانکاری از سوی وزارت نفت را باعث به تعویق افتادن حقوق کارگران دانست و گفت: این شرکت در گذشته حدود دوهزار کارگر داشت که با رکود بازار کار در منطقه و سایر نقاط کشور این رقم به ۱۳۰ کارگر کاهش یافته است.

نظری در خاتمه افزود: کارگران به دلیل کوتاه بودن مدت قرارداد و ترس از اخراج، قدرت پی گیری مطالبات صنفی خود را ندارند.

معوقات حقوقی کارگران تا پایان سال پرداخت می‌شود

در این رابطه «محمدمحسن فخیمی» مدیر روابط عمومی شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی (ECC) در گفتگو با ایلنا، ضمن تایید تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، دلیل این تاخیر را پرداخت نشدن به موقع مطالبات این شرکت پیمانکاری از وزارت نفت دانست.

او با بیان اینکه اجرای پروژه فاز ۳ پالایشگاه آبادان در حال اتمام است گفت: این واحد در ابتدای پروژه بیش از دو هزار کارگر داشت که به مرور با تحویل بخش‌های از پروژه به طرف قرار داد به مرور بیکار شدند.

به گفته وی حداکثر تا پایان سال همه موقات حقوقی کارگران به همراه عیدی به حساب کارگران واریز می‌شود.

کد N167449

وبگردی