آفتاب
وزیر اطلاعات:

16 سال یکدیگر را کوبیدیم چه عایدمان شد؟

16 سال یکدیگر را کوبیدیم چه عایدمان شد؟

دولت یازدهم دولت اصلاح طلب و اصول گرا هم نیست/چرا باید تلاشمان این باشد که یكدیگر را له کنیم و بکوبیم شانزده سال همدیگر را کوبیدیم چه چیز عاید کشور شد دولت به دنبال کوبیدن کسی نیست و ما هم در وزارت اطلاعات بنایمان نه کوبیدن و نه تقویت کسی است.

وزیر اطلاعات با تاکید براینکه دولت یازدهم جناحی نیست و در واقع دولت اصلاح طلب و اصول گرا هم نیست، اظهار داشت: این دولت می‌خواهد از نیروهای عاقل جامعه استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمود علوی وزیر اطلاعات در اولین نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافمند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی در دولت تدبیر و امید که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: پدافند عامل و پدافند غیرعامل مکمل یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: هیچ زمانی را نمی‌توان برای پدافند غیرعامل فرض کرد و همیشه باید در فکر پدافند غیرعامل باشیم همانطور که مقام معظم رهبری نیز گفتند نمی‌توان زمان خاصی را برای پدافند غیرعامل تعیین کرد.

وزیر اطلاعات با تاکید براینکه پدافند غیرعامل نباید صرفا برای تهدید و خطر باشد،خاطرنشان کرد: باید از پدافند غیرعامل برای زمان‌های مختلف استفاده کنیم و نباید فقط در زمان جنگ و تهدید باشد.

علوی پدافند غیرعامل را از راهبردی‌ترین راهکارهای خداوند دانست و تصریح کرد: خداوند این راهکار را به انسان‌ها الهام کرده است.

وی با تاکید براینکه اسلام در بحث فرهنگی به سراغ پدافند عامل و پدافند غیرعامل نمی‌رود، اذعان داشت: در این زمینه مشی همه انبیا بر آفند بوده است؛ در مسائل فرهنگی نباید منتظر این بود که دشمن به ما حمله کند و فرهنگمان در معرض تهدید قرار بگیرد و آن وقت ما وارد عرصه شویم و از باور‌هایمان دفاع کنیم.

علوی افزود: باید در برابر تهدیدات بالقوه فرهنگی از خود واکنش نشان داده و وارد عرصه آفند شویم و از سویی نباید در برابر فرهنگ غرب اظهار عجز کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به عرفان‌های نوظهور و افراطی‌گری‌ها در عرصه مذهبی چه شیعه و چه سنی بیان کرد: در واقع افراطی‌گری همچون تکفیری‌ها همه مسلمانان را تکفیر می‌کند و در حال حاضر امکانات مختلفی نیز دارا هستند.

وی یادآور شد: از طریق ماهوارها‌ به اهل سنت توهین می‌کنند و یا حرکت‌هایی صورت می‌گیرد که با آبروی شیعه بازی می‌کند و ما یا با دوستان نادان یا دشمنان دانا طرف هستیم که باید تدبیر صورت بگیرد.

علوی با بیان اینکه در وزارت اطلاعات تاکتیک‌ها، راهبرد‌ها در پدافند غیرعامل یک هدف جدی را در تمام برنامه ریزی‌ها دنبال می‌کند، گفت: معتقدیم هرچه عناصر در این عرصه به هم گره بخورند و با یکدیگر مرتبط شوند می‌توانند منافع ملی را در جهت امنیت ملی، بهتر تامین کند.

وی با تاکید براینکه باید با مجموعه پدافند غیرعامل در ستاد کل نیروهای مسلح همکاری و همفکری بیشتری داشته باشیم خاطرنشان کرد: ما در این زمینه آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در وزارت اطلاعات همکاری تنگاتنگی با پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد ابراز داشت: باید با همکاری همه دستگاه‌ها، چنین همکاری وجود داشته باشد چرا که در شرایطی هستیم که اگر کوچک‌ترین توان کشور را در جهت مقابله با یکدیگر خلق کنیم خیانت به منافع ملی کشور است.

وی ادامه داد: امروز ما باید همه دست به دست هم بدهیم چرا که بهترین پدافند غیرعامل، انسجام ملی است.

علوی با بیان اینکه اگر عناصر تاثیرگزار در کشور دست به دست هم بدهند و دشمن ببیند که در ایران همه نیرو‌ها علی رغم تمام سلایق در برابر دشمن یک صدا هستند او از حرکت باز می‌ماند، خاطرنشان کرد: یکی از جلوه‌های زیبای پدافند غیرعامل همین مساله است.

علوی تاکید کرد: امروز دولتی زمام امور را در دست گرفته که در راس آن رئیس جمهوری است که دیدگاه‌های عاقلانه داشته و اهل اینکه با بازی‌های بچگانه منابع کشور را به هدر بدهد، نیست و از کوچک‌ترین امکانات در جهت بهبود وضعیت کشور استفاده می‌کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه رئیس جمهور به رهبری و ولایت فقیه باور دارد، تصریح کرد: آقای روحانی در جمع کارکنان وزارت اطلاعات گفت یک پرچم در کشور برافراشته است و آن پرچم رهبری است و ما زیر آن پرچم حرکت می‌کنیم.

وزیر اطلاعات با تاکید براینکه دولت یازدهم جناحی نیست و در واقع دولت اصلاح طلب و اصول گرا هم نیست اظهار داشت: این دولت می‌خواهد از تمام نیروهای عاقل جامعه استفاده کند.

وی ادامه داد: دولت به روی کار آمده به همه اصولگرایان و اصلاح طلبان احترام می‌گذارد و از آن‌ها استفاده می‌کند.

علوی خاطرنشان کرد: چرا باید تلاشمان این باشد که یكدیگر را له کنیم و بکوبیم شانزده سال همدیگر را کوبیدیم چه چیز عاید کشور شد دولت به دنبال کوبیدن کسی نیست و ما هم در وزارت اطلاعات بنایمان نه کوبیدن و نه تقویت کسی است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اذعان داشت: در مذاکرات هسته‌ای باید صداهای مختلف داشته باشیم اما براساس یک سیاست گذاری. و این باید حساب شده باشد و نه اینکه به خود ضربه بزنیم.

علوی با اشاره به بازگشت حسن روحانی از نیویورک افزود: ۱۲۰ نفر به فرودگاه رفتند و ادب را رعایت نکردند که من گفتم اگر می‌دانستم این افراد ۱۲۰ نفر بیشتر نیستند ۵۰۰، ۶۰۰ نفر از نیروهای وزارت اطلاعات را می‌فرستم تا شعار مرگ بر آمریکا بدهند تا بعدا آن را خرج کنیم.

کد N167443

وبگردی