آفتاب
بشار الجعفری:

دولت سوریه به معاهدات و قوانین بین‌المللی پایبند است

دولت سوریه به معاهدات و قوانین بین‌المللی پایبند است

مزدوران و تکفیری‌هایی که از سراسر جهان به سوریه آمده‌اند، افکار وهابی را بر جوانان و کودکان تحمیل می‌کنند و شنیع‌ترین جنایت‌ها را نیز در حق کودکان سوری مرتکب می‌شوند.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل گفت که دمشق به همه معاهدات و میثاق‌های بین‌المللی که امضا کرده است، پایبند خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الجعفری تاکید کرد که دولت سوریه به همه معاهدات و میثاق‌های بین المللی که آن‌ها را امضا کرده از جمله معاهداتی که مربوط به کودکان و به ویژه توافقنامه حقوق کودکان می‌شود، پایبند است.

وی افزود که دولت سوریه همیشه برای تامین خواسته‌های کودکان و حقوق آن‌ها و به ویژه ارائه خدمات آموزشی و پزشکی رایگان به کودکان پیشتاز بوده است و این مساله را آژانس‌های وابسته به سازمان ملل در گزارش‌های خود تایید کرده‌اند.

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد که مزدوران و تکفیری‌هایی که از سراسر جهان به سوریه آمده‌اند، افکار وهابی را بر جوانان و کودکان تحمیل می‌کنند و شنیع‌ترین جنایت‌ها را نیز در حق کودکان سوری مرتکب می‌شوند.

وی از کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در سوریه به شدت انتقاد کرد و گفت که کشورهایی که بر گروه‌های تروریستی تاثیر دارند از جمله برخی اعضای شورای امنیت هیچ فشاری بر این گروه‌ها برای پایان دادن به محاصره مناطق در سوریه یا پایان دادن به نظامی کردن بیمارستان‌ها و مدارس یا آزادی ربوده‌شدگان، وارد نكرده‌اند.

الجعفری تصریح کرد که مشکل اساسی سوریه فقط اقدام‌های گروه‌های تروریستی در این کشور نیست بلکه اقدام‌های کشورهای حامی این گروه‌ها به ویژه برخی حکومت‌های عربی و منطقه‌ای، غربی در حمایت مالی و تسلیحاتی آن‌ها به شکل علنی است.

وی در ادامه تاکید کرد که جدای از آنکه گروه‌های تروریستی در سوریه حقوق کودکان را نقض می‌کنند و از آن‌ها به عنوان ابزار برای اقدام‌های تروریستی استفاده می‌کنند، برخی طرف‌های خارجی و شبکه‌های ماهواره‌ای کشورهای حوزه خلیج فارس از کودکان به عنوان افراد مسلح شورشی ضد دولت، خبرنگاران جنگی استفاده می‌کنند و با نقض همه اصول و میثاق‌های بین‌المللی در زمینه حمایت از کودکان آن‌ها رابه مناطق جنگی خطرناک می‌فرستند.

الجعفری خواستار تحقیق فوری بین‌المللی در زمینه نقض حقوق کودکان سوری توسط گروه‌های تروریستی در سوریه شد.

وی درباره گسترش ویروس فلج اطفال در سوریه نیز گفت که گروه‌های تروریستی که از پاکستان، افغانستان و دیگر کشور‌ها به سوریه آمده‌اند این ویروس را با خود آوردند.

کد N167147

وبگردی