آفتاب
وزیر خارجه چین:

بحران اوکراین باید از طریق مذاکره حل شود/ مخالف تحریم روسیه هستیم

بحران اوکراین باید از طریق مذاکره حل شود/ مخالف تحریم روسیه هستیم

وزیر خارجه چین بر خویشتنداری طرفهای درگیر در بحران اوکراین و ضرورت حل بحران از راه گفتگو و نیز مخالفت پکن با تحریم روسیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "وانگ یی" وزیر خارجه چین امروز شنبه با درخواست از تمام طرفهای درگیر در بحران اوکراین برای حفظ خویشتنداری گفت بحران اوکراین باید از طریق گفتگو شود.

وی از تمام طرفهای درگیر در اوکراین خواست تا منافع اساسی تمام اقلیتهای قومی را در این کشور و همچنین صلح و ثبات منطقه را در نظر بگیرند.

 وانگ یی تاکید کرد: در بحران اوکراین که آن را یک موضوع داخلی می دانیم، دخالت نکرده و به تصمیمات اوکراینی ها احترام می گذاریم و از تمام طرفها می خواهیم تا باعث افزایش تنشها در این کشور نشوند.

وی افزود: چین با احزاب مختلف در اوکراین در ارتباط بوده و نقش سازنده ای را برای پایان دادن به بن بست کنونی و در نظر گرفتن مطالبات مردم این کشور ایفا می کند.

کین گنگ سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین روز گذشته پس از رای پارلمان کریمه برای پیوستن این منطقه به روسیه در بیانیه ای تاکید کرد که تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه روسیه بهترین گزینه برای حل بحران اوکراین نیست و باید برای دستیابی به راهکار سیاسی در این کشور تلاش کرد.
 

کد N167066

وبگردی