آفتاب

رییس جمهوری به جمع مطبوعاتی ها رفت

رییس جمهوری به جمع مطبوعاتی ها رفت

تهران- ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دقایقی پیش در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی در تالار وحدت تهران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیین اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی با حضور شماری از مسوولان و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و رسانه ای کشور از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نخبگان، فرهیختگان و اهالی رسانه از صبح امروز (شنبه) در تالار وحدت در حال برگزاری است.

در این مراسم همچنین جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و پیشکسوتان و فعالان مطبوعات و رسانه کشور، خانواده های معظم شهدا و درگذشتگان مطبوعات و رسانه شرکت دارند.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری ، محمد رضا صادق مشاور رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری ، روحانی را در این مراسم همراهی می کنند.

در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی قرار است با حضور رییس جمهوری از 35 نفر از روزنامه نگاران، عکاسان، خبرنگاران و فعالان رسانه ای کشور به عنوان برگزیدگان این دوره از جشنواره تجلیل شود.

همچنین در این جشنواره در چهار بخش ویژه از چهره های مطبوعاتی تقدیر می شود.

تجلیل از خانواده یک خبرنگار شهید به انتخاب انجمن نویسندگان و روزنامه‏نگاران دفاع مقدس، تجلیل از نماد پاکیزه نویسی به انتخاب فرهنگستان زبان وادب فارسی، تجلیل از پیشکسوت مطبوعات به انتخاب کمیته پیشکسوتان و همچنین نکوداشت یکی از چهره های برجسته مطبوعات از جمله برنامه های آیین اختتامیه است.

همچنین قرار است همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی از تلاش های مرحومه «حنانه زاکانی» خبرنگار پرتلاش ایرنا با حضور خانواده وی تجلیل شود.

در این مراسم علاوه بر معرفی و تقدیر از 35 نفر به عنوان برترین های این دوره جشنواره مطبوعات، برنامه های جانبی نیز تدارک و اجرا می شود که گرامی داشت یاد و خاطر درگذشتگان و تجلیل از آنها از جمله این برنامه است.

در این راستا فیلم مستندی با عنوان سفرنامه کلمات با هدف گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان مطبوعات و رسانه به نمایش در خواهد آمد.

این مستند، با متن و لحنی شاعرانه، مخاطبان را به باور ارزش هایی که طی سالیان طولانی توسط پیشکسوتان مطبوعات بر آن ها تاکید شده فراخوانده و در ادامه، 14 تن از چهره های مطبوعاتی که در سال جاری به دیار باقی شتافته اند، معرفی می شوند.

سیام**9012**1429**1336
کد N167044

وبگردی