آفتاب
جبران باسیل:

کلمه "مقاومت" از حیات سیاسی و اجتماعی لبنان تفکیک ناپذیر است

کلمه "مقاومت" از حیات سیاسی و اجتماعی لبنان تفکیک ناپذیر است

وزیرخارجه لبنان در اظهاراتی به شدت از شخصیتها و جریانهای سیاسی که اخیرا مواضعی در مخالفت با درج"مقاومت" در بیانیه وزارتی لبنان داشته اند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه لبنانی النهار، "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی بر لزوم باقی ماندن کلمه مقاومت در بیانیه وزراتی لبنان تاکید کرد و آن را مسئله ای تفکیک ناپذیر از عرصه سیاسی و اجتماعی این کشور دانست.

وزیرخارجه لبنان در آستانه سفر به قاهره برای مشارکت در نشست وزیران خارجه عربی تاکید کرد: اوضاع کشورهای عربی در بهترین شرایطش نیست و من معتقدم مشکلات عربی - عربی در حال افزایش است، البته نقش لبنان باید در این میان دعوت به وحدت بیشتر میان اعراب باشد، لبنان نمی خواهد این مشکلات بیشتر و یا وارد عرصه داخلی شود.

باسیل درباره تلاشها برای حذف کلمه "مقاومت" از بیانیه وزارتی لبنان هشدار داد و تاکید کرد: کلمه مقاومت بزرگتر از آن است که شخص و یا جریان و گروهی بتواند آن را تغییر دهد. ما خجالت نمی کشیم که بگوییم هیچ کس از لبنانی ها در جایگاهی نیست که بتواند کلمه مقاومت را از حیات سیاسی و اجتماعی مردم لبنان حذف کند.

وی گفت هم اکنون یک اجماع ملی برای اینکه لبنان کشور مقاومت باقی بماند، وجود دارد تا با این روحیه علیه تجاوزات اسرائیل وارد عمل شود. در واقع ما هرگز مقاومت را نفی نخواهیم کرد.

کد N166995

وبگردی