آفتاب

ابراز نگرانی چین از ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی

ابراز نگرانی چین از ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی

پکن - ایرنا - چین روز شنبه از ناپدید شدن یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مالزی با 239 مسافر در آسمان ویتنام ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواپیمایی چین در بیانیه ای اعلام کرد ارتباط با هواپیمای بویینگ 777 مالزی در مسیر کوالالامپور به پکن صبح امروز به ناگهان قطع شده است.

سازمان هواپیمایی چین با اعلام این که این هواپیما حدود 160 مسافر چینی را نیز جابجا می کرده است، تاکید کرد ورود هواپیما به منطقه هوایی چین مورد تایید نیست.

خبرگزاری شین هوا گزارش داد ارتباط هواپیما زمانی که در منطقه هوشی مین ویتنام بوده با سازمان هواپیمایی چین قطع شده است.

مالزی اعلام کرده است در صدد یافتن منطقه ناپدید شدن هواپیما است تا تیم های جستجو و نجات را روانه منطقه کند. ویتنام نیز اعلام کرد تیم های ذی ربط این کشور علایمی از این هواپیما مفقود شده یافته اند.

گفته شده که این علایم از 222 کیلومتری جنوب غرب استان ˈکامائوˈ ویتنام دریافت شده است.

ویتنام تمام تیم های جستجو و نجات را برای عزیمت به منطقه آماده کرده و چین گفته است با طرف مالزیایی هرگونه همکاری را برای اطلاع یافتن از سرنوشت هواپیما انجام خواهد داد.

شماری از خانواده های چینی و مالزیایی در فرودگاه بین المللی پکن جمع شده و گفته اند که از ساعاتی پیش در انتظار فرود هواپیما بوده اند.

خبر ناپدید شدن این هواپیما، ˈوانگ ییˈ وزیر خارجه چین را نیز ه امروز در حال گفت وگو با خبرنگاران بود مشوش کرد و گفت که خبر ناپدیدشدن هواپیما وی را بسیار ناراحت کرده است.

تیم های امدادرسانی و کشتی های چینی هم برای ماموریت مذکور در دریای جنوبی به حال آماده باش درآمده اند.

آساق ** 2100 **1611
کد N166659

وبگردی