آفتاب

احتمال اخراج قطر از شورای همکاری خلیج‌فارس

احتمال اخراج قطر از شورای همکاری خلیج‌فارس

تسنیم نوشت:

همزمان با اقدام عربستان، بحرین و امارات مبنی بر فراخواندن سفرای خود از دوحه، برخی منابع عربی اعلام کردند که احتمال اخراج قطر از شورای همکاری خلیج فارس وجود دارد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه المصری الیوم، اتحادیه عرب و کویت تماس‌های خود را آغاز کرده‌اند تا پیش از برگزاری اجلاس عربی در کویت در ماه جاری، بحران مربوط به فراخواندن سفرای عربستان، امارات و بحرین از قطر را مهار کنند.
در همین رابطه یک منبع سعودی تاکید کرد که عربستان به اعمال فشار خود بر قطر برای تغییر سیاست‌های خود ادامه می‌دهد تا زمانیکه امیر کویت از سفر درمانی خود از نیویورک بازگردد و میانجی‌گری خود را آغاز نماید.
از سوی دیگر برخی منابع خلیج فارس هشدار دادند که اقدامات بعدی علیه قطر ممکن است به حد اخراج سفیر قطر از شورای همکاری خلیج فارس برسد.
در همین رابطه یک منبع دیپلماتیک خلیج فارس نیز تاکید کرد: انتظار داریم که قطر سیاست‌ها و افکاری که به انزوای آن منجر شده است، تعدیل کند.
برخی منابع خلیج فارس نیز پیش‌ بینی کردند که سه کشور مذکور به اعمال فشارهای خود علیه دوحه ادامه دهند و در مرحله آینده قطر را از شورای همکاری خلیج فارس اخراج کنند.
دولت مصر نیز در این باره تاکید کرد که تمایل دارد تصمیم سه کشور مذکور برای فراخواندن سفرای خود از دوحه، آغازی برای اصلاح مسیر قطر باشد همچنانکه دولت مصر نیز از اقدامات دولت قطر علیه اراده ملت مصر و منافع آن ناراضی است.
دولت مصر بار دیگر تاکید کرد که سفیر مصر در دوحه همچنان در قاهره است و در شرایط کنونی هرگز به قطر بازنخواهد گشت.
این در حالی است که یک منبع نزدیک به دولت قطر تاکید کرد که دوحه هرگز تسلیم خواسته‌های سه کشور برای تغییر سیاست‌های خود نخواهد شد.

5252

کد N166209

وبگردی