آفتاب
شهاب مرادی:

حضرت خدیجه (س) رمز اشتراک همه مذاهب و مومنین است

حضرت خدیجه (س) رمز اشتراک همه مذاهب و مومنین است

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه همایش «فاطمیه و فرصت‌های تبلیغ»، گفت: متاسفانه درباره شخصیت و فضائل ام‌المومنین حضرت خدیجه(س) کم کاری کرده‌ایم در حالی که ایشان رمز اشتراک همه مذاهب و مومنین است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه همایش «فاطمیه و فرصت‌های تبلیغ»، گفت: متاسفانه درباره شخصیت و فضائل ام‌المومنین حضرت خدیجه(س) کم کاری کرده‌ایم در حالی که ایشان رمز اشتراک همه مذاهب و مومنین است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش "فاطمیه و فرصت‌های تبلیغ" که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد با اشاره به اینکه ما موضوعی مهم‌تر از موضوع حضرت صدیقه طاهره (س) نداریم، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) اساس و بنیان هویت شیعه است که باید درباره ایشان بحث و گفت‌وگو شود و این همایش فرصتی برای چنین گفت‌وگوهای علمی است.

وی خاطر نشان کرد: یک نگرانی وجود دارد و آن این است که حضرت خدیجه(س) به عنوان همسر گرامی رسول خدا(ص) و مادر حضرت فاطمه(س) و به عنوان ام‌المومنین در بین جامعه شیعه در ایران غیور است و متاسفانه نقل و قول‌هایی که درباره ایشان وجود دارد به ادعاهایی است که مقروضین نقل کرده‌اند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) جزو برترین زنان دو عالم است افزود: ای کاش تنها گفته‌های عایشه درباره ایشان را بیان کنیم تا جامعه اسلامی از منزلت و فضائل آن بانوی بزرگوار آگاه شوند.

وی ادامه داد: هنوز یک خیابان یا یک مسجد در کشور به اسم مبارکه حضرت خدیجه(ص) نداریم و در روز مادر نامی از ایشان برده نمی‌شود یا در اشعار مداحان در طول سال کلمه‌ای از ایشان نیست در حالی که جایگاه ایشان بی‌بدیل است.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به درخواست خود از مسئولان بانک مرکزی که سال گذشته در مراسمی آن را مطرح کرده بود گفت: ما انتظار داریم روی سکه های طلا اسم مبارک حضرت صدیقه (س) و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه (س) باشد. همانطور که برای برخی امامزادگان این کار صورت گرفته است. اینها کارهای تبلیغی است که می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.

مرادی حضرت خدیجه (س) را نماد پاک‌بازی و اخلاص در راه خدا توصیف کرد و گفت: مکارم اخلاقی ایشان بی‌نظیر است اما این ما هستیم که کم‌کاری می‌کنیم متاسفانه در جامعه ما نمایشنامه نوشته می‌شود که سراسر توهین کامل به ساحت ایشان است در حالی که این بانوی بزرگوار دنیای فضائل هستند.

رییس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: هنوز در جامعه شیعه حضرت خدیجه(س) را به نام ام‌المومنین نمی‌شناسند و این جای تاسف دارد که در مناسبت دهم ربیع‌الاول سالروز ازدواج حضرت خدیجه با پیامبر(ص) اسمی از آن حضرت نیست و تنها یکسری مباحث بدون اساس و سند درباره ایشان گفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از عواملی که در گسترش و ترویج اسلام تاثیر داشت شمشیر حضرت علی(ع) و ثروت خدیجه (س) بود گفت: شخصیت ام‌المومنین (س) بیشترین ظرفیت برای جلب و توجه سایر مذاهب به مذهب حقه جعفری دارد و خدیجه کبرا رمز اشتراک همه مذاهب و مومنین است زیرا اشتراکاتی دارد که هیچ یک از زنان رسول خدا(ص) نداشتند.

این کارشناس دینی و علوم تربیتی تصریح کرد: پذیرش جوانان و مردم نسبت به این مسائل بسیار بالا است و حتی نیاز به استدلال‌های تاریخی نیست؛ بنابراین باید در فرصت ایام فاطمیه و فعالیت‌های تبلیغی خود به این مسائل بپردازیم.

مرادی همچنین با اشاره به اینکه چند خطر بحث ایام فاطمیه را تهدید می‌کند گفت: بعضی زمان ایام فاطمیه را به دو سه ماه گسترش می‌دهند و این باعث می‌شود که این ایام به نوعی تضعیف شود اگر ما همین 20 روز ایام فاطمیه بگیریم تمام برنامه‌ها و مراسمات متمرکز خواهد شد و این خوب است.

وی گفت: دهه آخر صفر و ایام فاطمیه فرصتی هستند که می‌شود مبانی شیعه به صورت ایجابی مطرح کرد اما برخی فکر می‌کنند اگر درباره وحدت صحبت کردیم باید حقایق مذهب را کتمان کنیم که این اصلا درست نیست.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین پیشنهاد داد: اگر بتوانیم سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) در 7 صفر پررنگ کنیم می‌توانیم در دهه آخر صفر درباره رسول خدا، وصیت ایشان و اتفاقات حوادثی که در آن زمان و پس از رحلت ایشان افتاد صحبت کنیم بدون اینکه اهانت به مقدسات مذاهب دیگر داشته باشیم و این فرصتی است که به این موضوعات مهم پرداخته شود که به بحث هویت شیعه کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N165979

وبگردی