آفتاب

آلمانی‌ها از تحریم اقتصادی علیه روسیه حمایت نمی‌کنند

آلمانی‌ها از تحریم اقتصادی علیه روسیه حمایت نمی‌کنند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که مردم آلمان تمایل چندانی برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به خاطر دخالت مسکو در امور اوکراین ندارند و اعتمادشان به رئیس‌جمهوری روسیه کم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این نظرسنجی مشخص شد که تنها 38 درصد از شرکت‌کنندگان موافق اعلام تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه هستند در حالی که 72 درصد حمایت خود را از کمک مالی به دولت اوکراین ابراز داشتند.

در این نظرسنجی که توسط شبکه خبری ARD و روزنامه دی‌ولت صورت گرفت، تنها 15 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که مسکو شریکی قابل اعتماد است و سه چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز نظر خود را در این باره اعلام کردند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قابل اعتماد نیست.

علاوه بر این، 81 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که پوتین را رهبری می‌دانند که از هر ابزاری برای اعمال نفوذ خود برای ارتقای منافع روسیه استفاده می‌کند.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که حمایت عمومی از موضع آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان چگونه است. وی پیشتر اعلام کرده بود که نگران اعمال تحریم‌ها علیه روسیه است چرا که تلاش می‌کند تا پوتین را متقاعد کند با تشکیل یک گروه تماس با برقراری مذاکرات میان مسکو و کی‌یف توافق کند.

این نظرسنجی حمایت مردمی از مرکل را 71 درصد اعلام کرد. در حالی که حمایت‌ها از فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان به 74 درصد رسیده است.

انتهای پیام

کد N165828

وبگردی