آفتاب

پزشکیان: زمانی که وزیر بهداشت بودم، از خودم بیزار بودم/ درآمد سه سال جراحی اندازه 30 سال کارمندی است

پزشکیان: زمانی که وزیر بهداشت بودم، از خودم بیزار بودم/ درآمد سه سال جراحی اندازه 30 سال کارمندی است

تسنیم نوشت:

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در بودجه سال ۹۳ خبر داد.

مسعود پزشکیان صبح امروز در جشن روز پرستار در سالن همایش هلال احمر مازندران گفت: بنده وقتی وزیر بهداشت و درمان بودم از خودم بیزار بودم چرا که به من گفته بودند اگر مریضی به شما مراجعه کرد و توانایی پرداخت هزینه درمان را ندارد اجازه بستری را به بیمار ندهید.

او با بیان اینکه در دولت نهم و دهم کار جراحی بیماران را انجام می دادم، گفت: در سه سال فعالیت درمان در بخش جراحی به اندازه 30 سال مدیریتم پول دریافت کردم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک درصد ارزش افزوده بخش بهداشت و درمان را در بودجه امسال اضافه کردیم، گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار درمانی برای روستائیان، محرومان و شهرهای زیر 20 هزار خانوار جمعیت کشور اختصاص یافت.

پزشکیان از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار از محل 10 درصد هدفمندی یارانه برای درمان بیماران خاص خبر داد و گفت: این اعتبار برای درمان بیماری خاص، سرطانی و فرانشیز داروها هزینه می شود. بی عدالتی در سیستم بهداشت و درمان کشور در بخش های خصوصی و دولتی نگران کننده است.

وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه فاصله درآمد پزشک و پرستار هزار برابر است، گفت: مکانیزم پرداخت در کشور وجود ندارد وعدالت در پرداخت یکی از چالش های جدی کشور محسوب می شود.

پزشکیان با بیان اینکه فاصله پرداخت حقوق بین پرستاران و پزشکان باید در کشور برداشته شود، گفت: مکانیزم پرداخت حقوق در وزارت بهداشت و درمان اصلاح شود.

47231

کد N165801

وبگردی