آفتاب
تحولات پاکستان؛

تصمیم اسلام آباد برای امضای قرارداد نظامی با ریاض/نحوه برخورد با طالبان بررسی می شود

تصمیم اسلام آباد برای امضای قرارداد نظامی با ریاض/نحوه برخورد با طالبان بررسی می شود

تصمیم اسلام آباد برای امضای قرارداد نظامی با عربستان، اختصاص 10 میلیارد روپیه برای پیشرفت وزیرستان و نشست مقامات پاکستانی درباره نحوه برخورد با طالبان از جمله خبرهای مرتبط با پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، تسنیم اسلام سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در کنفرانس خبری در اسلام آباد از تصمیم کشورش برای امضای قراردادهای نظامی با عربستان و تولید مشترک سلاح خبر داد و در عین حال گفت اسلام آباد در حال حاضر قراردادی را در این زمینه امضا نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی این کشور برای فروش جنگنده‌های جی اف 17 و سایر تولیدات نظامی به عربستان در عین حال فروش این سلاحها به ریاض برای استفاده در سوریه را تکذیب کرد.

وی همچنین با رد شایعات درباره معامله پنهانی پاکستان با چین و تلاش اسلام آباد برای ورود به یک رقابت تسلیحاتی با کشورهای منطقه گفت پاکستان در پی آن بوده تا با خرید سلاح از چین توان نظامی خود را تقویت کند.

خبر دیگر اینکه دولت پاکستان در پی اختصاص 10 میلیارد روپیه برای پیشرفت اقتصادی وزیرستان شمالی، احداث هزار کیلومتر جاده، احداث بیمارستان با حداقل 200 تخته‌ خواب، ساخت دبیرستان و دانشگاه در این منطقه پس از صلح با طالبان است.

همچنین مقامات عالیرتبه نظامی پاکستان به سرپرستی راحیل شری فرمانده ارتش این کشور امروز جمعه در نشست خود در شهر راولپندی در پی آن هستند تا درباره نحوه برخورد با طالبان تصمیم‌ بگیرند.

رسانه های پاکستانی همچنین واکنش اسلام آباد به پیشنهاد اعلام آتش‌ بس یک ماهه از سوی طالبان را تیتر کردند، زیرا در پی اعلام آتش بس نواز شریف نخست‌ وزیر پاکستان با استقبال از این تصمیم از ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور خواست تا عملیات علیه طالبان را متوقف کند.

عرفان صدیقی عضو تیم مذاکره‌ کننده دولت اعضای تیم مذاکره‌ کننده دولت ضمن مثبت خواندن این اقدام طالبان در مذاکرات صلح از ازسرگیری مذاکرات صلح پس از توقف 17 روزه خبر داد.

کد N165697

وبگردی