آفتاب
رییس دانشگاه خبر داد:

ارتقای مرکز ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به پژوهشگاه

ارتقای مرکز ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به پژوهشگاه

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام کرد: در نظر داریم تا با توجه به سطح بالای علمی مرکز ژنتیک این دانشگاه و پتانسیل موجود، این مرکز طی دو سال آینده به پژوهشگاهی که حداقل دارای سه شعبه در سطح کشور باشد، ارتقاء یابد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر محمدتقی جغتایی با اعلام این خبر افزود: با توجه به توانایی علمی مرکز ژنتیک به ریاست دکتر نجم آبادی که جزو صد دانشمند برتر جهان معرفی شده‌ است، فعالیتهای علمی این مرکز که تاکنون شش هزار امتیاز کسب کرده است و همچنین وجود قابلیت آموزشی برای تربیت نیروهای متخصص در سطح کشور، امکان مدیریت حداقل سه شعبه تحت پوشش مرکز ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی وجود دارد.

وی ادامه داد: این شعب می‌توانند هر یک در حوزه خاصی فعالیت کنند و با هویت مستقل، دارای اعتبار مالی و پشتیبانی شده و بطور مستقل به جذب نیرو و هیات علمی اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، همچنین تاکید کرد: با گسترش فعالیت علمی این شعب، هریک که بر اساس ارزیابی‌ها، دارای امتیاز پژوهشی شوند، در آینده می‌توانند به مرکز پژوهشی نیز تبدیل شوند.

وی با توجه به همکاری خوب اداره کل بهزیستی استان یزد و تامین امکانات لازم، پیش بینی کرد که یکی از این شعب مرکز ژنتیک، در شهر میبد یزد تاسیس شود.

انتهای پیام

کد N165355

وبگردی