آفتاب

اکرمی: وقتی با کسی دوستی داریم هیچ اشکالی رانمی بینیم واگر منتقد کسی هستیم روش تخریب را دنبال می کنیم

اکرمی: وقتی با کسی دوستی داریم هیچ اشکالی رانمی بینیم واگر منتقد کسی هستیم روش تخریب را دنبال می کنیم

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ،رئیس مجلس خبرگان و دیگر علما همیشه حمایت و در عین حال تذکر وهشدار به دولت بوده است.


به گزارش آفتاب به نقل از خبرآنلاین، سید رضا اکرمی گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ،رئیس مجلس خبرگان و دیگر علما همیشه حمایت و در عین حال تذکر وهشدار به دولت بوده است.

سید رضا اکرمی رئیس مرکز فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: اظهارات  آیت الله مهدوی کنی در افتتاحیه مجلس خبرگان برگرفته از روش قرآنی است که ضمن رعایت احترام به مومنین توصیه می کند که دقت کنید برای فردا چه می کنید. یکی از اشکالات ما مردم ایران این است که متاسفانه دچار افراط و تفریط می شویم واعتدال را در گفتار و رفتار رعایت نمی کنیم. اگر با کسی دوستی داریم، هیچ اشکالی را در او نمی پذیریم و اگر نسبت به کسی منتقد هستیم، روش تخریب او را دنبال می کنیم؛ در حالی که روش قرآنی رعایت اعتدال در همه احوال است.
این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین گفت: تذکرات آیت الله مهدوی کنی در عین تذکر، حمایت گرایانه است و نشان می دهد ما در جزیره زندگی نمی کنیم و همه چیز با هم درارتباط است .ما با دشمنی طرف هستیم که پیشرفت ما را نمی خواهد و حسادت می ورزد .در این شرایط وقتی مورد تهدید قرار می گیریم،باید در داخل حامی همدیگر باشیم و در مقابل دشمن حتی اگر اختلاف نظری داریم، از یکدیگر حمایت کنیم.
وی افزود: نکته دوم در خصوص اظهارات آیت الله مهدوی کنی انتقادات فرهنگی ایشان بود. در این زمینه مسئولان وزارت ارشاد بهتر است علاوه بر اشراف پیدا کردن بر این حوزه، همکاری های مشترک با دیگر سازمانهای فرهنگی را مد نظر قرار دهند. تجربه صاحب این قلم در دوران حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم می گوید تا کاری در حوزه فرهنگی به سرانجام نرسیده است، مسئولان وزارت ارشاد آن را اعلام عمومی نکنند. نکته دوم در این زمینه رعایت اعتدال در اعلام سیاست های فرهنگی است.همان طور که نظارت در حوزه بهداشت و تغذیه عمومی یک امر ضروری است در حوزه فرهنگی نمی توان ممیزی را به کلی کنار گذاشت.مگر می شود کارشناسی نشده سیاستی را اعلام کرد و بعد آن را تصحیح کرد.. توصیه من به وزیر ارشاد آن است که ما نه باید افراط کنیم و نه دچار تفریط شویم.بلکه باید حد وسط را به آرامی و با دقت جلو ببریم.

اکرمی در بخش دیگری از این گفت و گو بیان کرد: اینکه گفته شده کتاب های که 8 سال گذشته مجوز نداشته ، مجوز می گیرند، موضوع قابل تاملی است. مگر قرار است دستورها فله ای صادر شود؟ هنوز یک سال از این دولت سپری نشده است. بهتر است دولت با احتیاط در خصوص مسائل فرهنگی قدم بردارد.نکته پایانی در خصوص مسائل فرهنگی ارتباط وزارت ارشاد با دیگرنهادهای فرهنگی است.معتقدم در این زمینه وزارت ارشاد باید هماهنگ با دیگر نهادها باشد.مسئولان آن با ائمه جمعه ، حوزه های علمیه و صداو سیما نشست های مشترک داشته باشند تا کارهای فرهنگی براساس قانون و توصیه های رهبر انقلاب پیش رود.
کد N165257

وبگردی