آفتاب

آمریکا همکاری نظامی با لهستان و کشورهای بالتیک را گسترس می دهد

آمریکا همکاری نظامی با لهستان و کشورهای بالتیک را گسترس می دهد

تهران- ایرنا- چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت که آمریکا در پی مداخله نظامی روسیه در اوکراین، همکاری نظامی با لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک را تقویت می کند تا ˈحمایت خود از متحدانشˈ را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هیگل به قانونگذاران آمریکا گفت: وزارت دفاع تدابیر و اقداماتی را برای حمایت از متحدان آمریکا، از جمله افزایش آموزش ها در لهستان و ارائه هواپیماهای بیشتر برای مأموریت گشتزنی ناتو بر فراز کشورهای بالتیک، دنبال می کند.

هیگل افزود: ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده ارشد ناتو و مسؤول فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا نیز در نظر دارد با مسؤولان دفاعی کشورهای اروپای مرکزی و شرقی مشورت کند.

هیگل در جمع اعضای کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا گفت: اکنون زمان رهبری عاقلانه، پایدار و استوار است و زمانی است که همه ما در کنار مردم اوکراین در حمایت از تمامیت ارضی آنان بایستیم و ما این کار را می کنیم.

همچنین ژنرال مارتین دمپسی افسر ارشد ارتش آمریکا در همین جلسه سنا گفت که پیشتر در روز چهارشنبه با ژنرال والری گراسیموف همتای روس خود گفت وگو کرده و از او خواستار خویشتنداری روسیه شده تا فضا برای راه حل دیپلماتیک فراهم شود.

مترجمام**1078**1504
کد N165102

وبگردی