آفتاب
در دیدار با ظریف مطرح شد؛

تاکید نخست وزیر ژاپن بر تقویت همکاری های دو جانبه با ایران

تاکید نخست وزیر ژاپن بر تقویت همکاری های دو جانبه با ایران

تهران - ایرنا - شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات، مراتب استقبال و علاقه مندی کشورش برای تقویت همکاری های دوجانبه را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ظریف که در توکیو به سر می برد، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با نخست وزیر ژاپن ملاقات کرد که در این دیدار روند مناسبات تهران – توکیو مورد گفتگو و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

نخست وزیر ژاپن در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات، مراتب استقبال و علاقه مندی کشورش برای تقویت همکاری های دوجانبه را ابراز کرد.

وی با اشاره به ملاقات خود با حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، اظهار داشت که موضوعات و توافقات به عمل آمده در آن ملاقات از جمله در زمینه محیط زیست و مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار دارد.

شینزو آبه همچنین با استقبال از توافق اولیه هسته ای بین ایران و 1+5 ابراز امیدواری کرد این موضوع به طور نهایی حل و فصل شود.

نخست وزیر ژاپن با اشاره به سابقه کشورش در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، و آمادگی توکیو برای انتقال تجربه و همکاری را ابراز کرد.

وزیر امورخارجه نیز در این ملاقات، روابط دو کشور را دیرینه و خوب ارزیابی و تصریح کرد: تهران برای روابط خود با توکیو اهمیت زیادی قائل است.

ظریف با تاکید بر جدیت ایران برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای، گفت: تهران بر اساس اراده سیاسی و با حسن نیت این موضوع را به پیش می برد.

وی نقش ژاپن در تقویت روند اجرای توافق ژنو و همچنین همکاری های آینده دو کشور در حوزه هسته ای را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد، همکاری در حوزه های نفت و گاز و محیط زیست نیز بیش از گذشته توسعه یابد.

وزیر امور خارجه در این ملاقات عزم ایران را بر اجرای توافق ژنو و همراه با حسن نیت برای رسیدن به توافق نهایی ابراز داشت.

سیام**2025 *1449
کد N164938

وبگردی