آفتاب

دیدار سفیر ایران در لبنان با فواد سنیوره

دیدار سفیر ایران در لبنان با فواد سنیوره

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان با فواد سنیوره، نخست‌وزیر پیشین لبنان و رییس فراکسیون پارلمانی المستقبل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فواد سنیوره در این دیدار با محکومیت مجدد حمله تروریستی به سفارت و رایزنی فرهنگی سفارت ایران گفت: ما این گونه اقدامات وحشیانه را محکوم می‌کنیم، ما بیش از شما ضد تکفیر وتفکر تکفیری هستیم.

وی افزود: با وجود اختلافاتی که با حزب‌الله داریم، باید بگویم که اگر مقاومت نبود هیچ وقت سرزمین‌های جنوب لبنان آزاد نمی‌شد.

رکن‌آبادی نیز با محکوم کردن تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و حمله به یکی از مراکز مقاومت اسلامی اظهارکرد: همه ما اتفاق نظر داریم که دشمن اصلی جهان اسلام و مسلمانان، رژیم صهیونیستی است و اکنون این رژیم در سوریه با تروریست‌های تکفیری همکاری می‌کند و مجروحان آن‌ها را در زندان‌های خود معالجه می‌کند و نتانیاهو با افتخار از این تروریست‌ها در بیمارستان عیادت می‌کند.

رکن‌آبادی و سنیوره در این دیدار هم‌چنین مسائل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

رییس فراکسیون المستقبل لبنان با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواستار توسعه روابط کشورمان با همه کشورهای عربی شد.

سفیرایران در لبنان بر تحکیم همکاری بین ایران با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد و حضور رییسان و نمایندگان بیش از 47 کشور اسلامی از جمله 28 رییس مجلس در کنفرانس مجالس اسلامی در تهران را نشانه همکاری و روابط نزدیک کشورمان با همه کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دانست.

سنیوره در این دیدار با تشکر از موضع ایران در جهت حمایت از تقویت وحدت ملی لبنان برای ایجاد ثبات و همبستگی جریان‌های مختلف سیاسی کشور، خواستار استمرار این رایزنی‌ها و رفع برخی سوء تفاهم‌ها شد.

انتهای پیام

کد N164934

وبگردی