آفتاب
سفیر ایران در بیروت:

اسرائیل با تروریست های تکفیری در سوریه همکاری می کند

اسرائیل با تروریست های تکفیری در سوریه همکاری می کند

سفیر ایران در لبنان ضمن محكوم كردن تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به خاك لبنان وحمله به يكي از مراكز مقاومت اسلامي اظهارداشت: «همه ما اتفاق نظر داريم كه دشمن اصلي جهان اسلام و مسلمانان، رژيم صهيونيستي است و اكنون اين رژيم در سوريه با تروريستهاي تكفيري همكاري مي‌كند و مجروحين آنها را معالجه مي‌كند و نتانياهو با افتخار از اين تروريستها در بيمارستان عيادت مي‌كند.»

به گزارش خبرگزاری مهر،  غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با فؤاد سنيوره نخست وزير اسبق لبنان و رئيس فراكسيون پارلماني المستقبل ديدار و گفتگو كرد.

فؤاد سنيوره در اين ديدار ضمن محكوميت مجدد حمله تروريستي به سفارت و رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران گفت: «ما اين گونه اقدامات وحشيانه را محكوم مي‌كنيم، ما بيش از شما ضد تكفير وتفكر تكفيري هستيم. وي افزود: عليرغم اختلافاتي كه با حزب‌اله داريم، بايد بگويم كه اگر مقاومت نبود هيچ وقت سرزمينهاي جنوب لبنان آزاد نمي‌شد.»

ركن‌آبادي نيز ضمن محكوم كردن تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به خاك لبنان وحمله به يكي از مراكز مقاومت اسلامي اظهارداشت: «همه ما اتفاق نظر داريم كه دشمن اصلي جهان اسلام و مسلمانان، رژيم صهيونيستي است و اكنون اين رژيم در سوريه با تروريستهاي تكفيري همكاري مي‌كند و مجروحين آنها را معالجه مي‌كند و نتانياهو با افتخار از اين تروريستها در بيمارستان عيادت مي‌كند.»

ركن‌آبادي وسنيوره در اين ديدار همچنين مسائل مهم منطقه‌اي وبين‌المللي را مورد بررسي قرار دادند. رئيس فراكسيون المستقبل لبنان با اشاره به جايگاه جمهوري اسلامي ايران در منطقه خواستار توسعه روابط كشورمان با همه كشورهاي عربي شد.

سفيرايران در لبنان بر تحکيم همكاري بين جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي همسايه به ويژه کشورهاي حوزه خليج فارس تأكيد كرد و حضور روسا و نمايندگان بيش از 47 كشور اسلامي از جمله 28 رئيس مجلس در كنفرانس مجالس اسلامي در تهران را نشانه همكاري و روابط نزديك كشورمان با همه كشورهاي اسلامي بويژه كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس دانست.

سنيوره در اين ديدارضمن تشكر از موضع جمهوري اسلامي ايران درجهت حمايت از تقويت وحدت ملي لبنان براي ايجاد ثبات و همبستگي جريانهاي مختلف سياسي كشور، خواستار استمرار اين رايزنيها و رفع برخي سوء تفاهمات شد.

کد N164887

وبگردی