آفتاب

شکست انگلیس و آمریکا در نشاندن روسیه و اوکراین بر سر میز مذاکره پاریس

شکست انگلیس و آمریکا در نشاندن روسیه و اوکراین بر سر میز مذاکره پاریس

تهران - آمریکا و انگلیس روز چهارشنبه نتوانستند روسیه و اوکراین را برای شرکت در نشستی در پاریس متقاعد کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، این نشست با حضور اعضای گروهی برگزار شد که پس از آنکه اوکراین در دهه 90 میلادی تسلیحات هسته ایش را کنار گذاشت، برای تضمین امنیت کیف تشکیل شد.

ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که متاسفانه روسیه که یکی از اعضای این گروه موسوم به گروه توافق بوداپست است، در نشست پاریس شرکت نکرد.

آمریکا، انگلیس، روسیه و اوکراین عضو این گروه هستند و به گفته ˈیولیا تیموشنکوˈ نخست وزیر سابق اوکراین، هنگامی که یادداشت تفاهم بوداپست در سال 1994 امضا شد، واشنگتن، لندن و مسکو در خصوص عدم تجاوز به خاک این کشور، حفظ آرامش و صلح و استقلال اوکراین تضمین دادند.

در همین حال، ˈویلیام هیگˈ وزیر امور خارجه انگلیس گفت که هر گونه تلاش دیپلماتیک به کار گرفته خواهد شد تا وزرای خارجه روسیه و اوکراین در روز جاری (چهارشنبه) پس از یک کنفرانس بین المللی در مورد لبنان به میز مذاکره آورده شوند.

فرانسه امروز درحالی نشستی در مورد لبنان را میزبانی می کرد که فضای حاکم در این کنفرانس به شدت تحت تاثیر بحران اوکراین قرار داشت.

قرار است وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا که مجادله آنها بر سر مساله اوکراین در روزهای اخیر بالا گرفته است، در حاشیه این کنفرانس با یکدیگر دیدار کنند.

مترجمام**9109**1856
کد N164779

وبگردی