آفتاب

بحران اوکراین موضوع گفتگوی امروز کری و لاوروف در پاریس

بحران اوکراین موضوع گفتگوی امروز کری و لاوروف در پاریس

وزیران خارجه آمریکا و روسیه در دیدار امروز خود در پایتخت فرانسه آخرین تحولات اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی ی نیوز، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با "سرگئی لاوروف" همتای روس خود در پاریس دیدار می کند. کری امروز همچنین با "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس و "آندری دشچیتسیا" وزیر خارجه دولت انتقالی اوکراین دیدار کرد.

دیدار لاوروف و کری یک روز پس از اظهارات هشدار دهنده "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در مورد وضعیت بحرانی اوکراین انجام می گیرد. در همین حال "جان مک کین" سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا گفت: اکنون زمان آن رسیده که ما در مورد ولادیمیر پوتین از خواب بیدار شویم. وی خطاب به دولت اوباما گفت که باید مواضع روسیه را جدی بگیرد.

همچنین جان کری روز گذشته در کی یف از همپیمانان آمریکا خواست در راستای منزوی کردن روسیه و اعمال فشار به این کشور به اقدامات تحریمی واشنگتن بپیوندند. وزیر خارجه آمریکا دیروز با حضور در جمع رهبران اعتراضات اخیر اوکراین به آنها ارائه بسته کمک مالی کشورش به دولت جدید را وعده داد. 

گفتنی است وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک که پس از دیدار با "خوزه مانوئل گارسیا مارگالو" همتای اسپانیایی وی در مادرید برگزار شد تاکید کرد روسیه به جز نیروهایی که در پایگاه دریایی حضور دارند، نیرویی به شبه جزیره کریمه اعزام نکرده و کنترلی بر شبه نظامیان این منطقه ندارد.

کد N164770

وبگردی