آفتاب

بادامچیان: مشکلات جهان اسلام به دلیل ناخالصی های موجود در آن است

بادامچیان: مشکلات جهان اسلام به دلیل ناخالصی های موجود در آن است

تهران - ایرنا - قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مشکلات جهان اسلام را به دلیل چند پارگی و وجود جریان های تفرقه افکن و ناخالصی های موجود در آن دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «اسدالله بادامچیان» روز چهارشنبه در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری روحانی مبارز و از فرماندهان نهضت اسلامی افغانستان با بیان خاطراتی از آشنایی خود با وی در زندان دوران ستمشاهی گفت: پس از آن دوستی ما تبدیل به صمیمیتی جدی شد چون رهبری مشترک داشتیم.

وی با بیان این که با تاسیس حزب وحدت اسلامی در افغانستان با راهنمایی های رهبر معظم انقلاب اسلامی دوره جدیدی از مجاهدت در این کشور آغاز شد، اظهار داشت: متاسفانه آن چیزی که همه دلسوزان اسلام از تشکیل این حزب دنبال می کردند، محقق نشد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی، وحدت را به معنی چنگ زدن به ریسمان محکم الهی عنوان کرد و گفت: باید در مسایل جاری جهان اسلام بر اساس شناخت واقعیت ها، رویکرد و اهداف خود را مشخص کنیم.

بادامچیان خاطر نشان کرد: این مسیر سرآغاز شناخت اسلام و رسیدن به حکومت مورد نظر پیامبر خواهد بود.

این نماینده ادوار مجلس افزود: در تمامی حرکت های ملت مسلمان در عالم شامل ملی، جمعی و جهانی باید به سمت مسیری باشد که خداوند مشخص کرده و اگر در این مسیر حرکت کنیم شکستی وجود نخواهد داشت.

وی مسیر پیش روی مسلمانان را پر پیچ و خم تر از گذشته دانست و افزود: در ایران امروز، به برکت بیداری اسلامی همراه با ملت مسلمان، نبردی بزرگ علیه استکبار بین المللی در حال انجام است.

بادامچیان با تاکید بر این که از برگزاری انتخابات آزاد در کشورهای اسلامی هراس دارد، یادآور شد: اگر اختلافات و درگیری ها در بین امت اسلامی وجود داشته باشد، استکبار بهتر می تواند بر ملت های اسلامی سلطه پیدا کند.

وی تاکید کرد: ما با تمامی مسلمانان دوست و برادر هستیم و البته بین مجرمین، خائنان و تفرقه اندازان، مشرکین و منافقین با مجاهدین تفاوت بسیاری وجود دارد.

مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری روحانی مبارز و از فرماندهان نهضت اسلامی افغانستان با حضور جمعی از شخصیت های افغان از جمله سفیر این کشور در تهران و نمایندگان مجلس افغانستان و نیز برخی شخصیت ها و چهره های سیاسی در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

سیام**9103**2025 *1449
کد N164552

وبگردی