آفتاب

مسوولان درهند شرایط امنیتی رابرای برگزاری انتخابات مناسب اعلام کردند

مسوولان درهند شرایط امنیتی رابرای برگزاری انتخابات مناسب اعلام کردند

دهلی نو - ایرنا - کمیسیون انتخابات هند روز چهارشنبه اعلام کرد شرایط امنیتی برای برگزاری انتخابات سرنوشت ساز مجلس نمایندگان فراهم شده و اولین مرحله این رویداد مهم از هفتم آوریل (18فروردین 93) آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ˈوی اس سمپاثˈ کمیسر انتخابات هندوستان با اشاره به شرایط امنیتی مناسب درکشورش، گفت: انتخابات نمایندگان (لوک سابا) در 9مرحله برگزار می شود و تا 12ماه می (22 خرداد ماه 93) نیز ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام کمیسیون انتخابات هند شمارش آراء از 16ماه می (26 خرداد ماه 93) آغاز خواهد شد.

دراین انتخابات رقابت اصلی میان طرفداران ˈنارندرا مودی ˈ رهبر ملی گرای هندو از حزب بهارتیا جاناتا (بی.جی.پی) با حزب حاکم کنگره (حزب خانواده نهرو - گاندی) خواهد بود.

تعداد واجدان شرایط شرکت دراین انتخابات با افزایش 100 میلیون نفر نسبت به دوره قبل یعنی سال 2009 میلادی به 814 میلیون نفر رسیده است .

هندوستان با این تعداد شرکت کننده عنوان بزرگترین دمکراسی جهان را به خود اختصاص داده است.

همزمان با انتخابات لوک سابا، انتخابات ایالتی در آندراپرادش، اوریسا و سیکیم و همچنین انتخابات میان دوره ای برخی از حوزه های انتخاباتی برگزار خواهد شد.

تاکنون نظر سنجی ها از پیش بودن حزب بهارتیا جاناتا و نامزد آن که امید دارد بتواند خود را جانشین مانموهان سینگ نخست وزیر فعلی هند کند،حکایت دارد.

مودی قرار است شنبه آینده از طریق ویدئو کنفرانس برای اهالی 70 محله در دهلی نو بطور همزمان سخنرانی کند. وی پیش از این از همین طریق و با استفاده از چای خانه ها با مردم سخن گفت و سیاست های حزب حاکم را به چالش کشید.

حزب بی.جی.پی می گوید انتظار می رود دست کم 100 میلیون نفر در سراسر هند به این سخنرانی گوش کنند.

مبارزه با فساد دولتی و رشوه خواری از مهمترین شعارهای انتخاباتی این دوره در انتخابات هند به شمار می آید.

تعداد رای دهندگان در هند در حال حاضر تقریبا پنج برابر تعداد آنان در اولین انتخابات لوک سابا در 60 سال پیش می باشد.

مردم هند در این انتخابات که بزرگترین رویداد سیاسی این کشور به شمار می آید برای برگزیدن 543 نماینده مجلس نمایندگان موسوم به لوک سابا به پای صندوق های رای خواهند رفت.

با تشکیل پارلمان جدید و کسب کرسی ها توسط احزاب، دولت آینده هند انتخاب خواهد شد و دوره دولت ائتلافی مانموهان سینگ نخست وزیر فعلی به پایان می رسد.

دوره کنونی مجلس نمایندگان هند (لوک سابا) 31 ماه می (خرداد ماه 93) به پایان خواهد رسید.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N164406

وبگردی